شهرداری تهران در نوماند، پسماند را از مردم مفت خری می کند / شهر را پر از بیلبورد «ما خدمت می رسیم» کردید اما خدمت نمی رسید!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، این روزها شهر تهران پر شده است از بیلبوردهایی با این شعار که «ما خدمت می رسیم!» که در مسیر معرفی یک اپلیکیشن به اسم شهرزاد است!

اپلیکیشن شهرزاد ، ایده پر حاشیه داماد زاکانی است که در شهرداری تهران معرفی شده است و قرار بر این است که خدماتی همچون خرید طرح ترافیک ، فروش پسماند خشک، خرید کارت بلیت مترو و اتوبوس، عوارض خودرو ، معاینه فنی و... را دریافت کنید؛ اما فقط در حرف!

ما در تحریریه رکنا، در راستای انجام مسئولیت اجتماعی و همچنین تست اپلیکیشن شهرزاد، پسماند خشک جمع آوری شده  را در بخش نوماند، به فروش رساندیم. بگذریم از اینکه این پسماند خشک و البته با ارزش، با قیمت بسیار پایین تر از نرخی که زباله گردها و ماشین های دوره گرد خریداری می کنند، از ما دریافت شد. این مهم اولین فاکتور برای جذب شهروندان در راستای انجام این مسئولیت اجتماعی است که البته به نظر می رسد با «مفت خری» پسماند توسط شهرداری، همکاری مردم را به خوبی جذب نمی کند.

نکته مهم اینجاست که پس از فروش پسماند به نوماند، نمی توانید با آن مبلغ، از بخش کارت بلیت الکترونیک، بلیت مترو و بی آر تی خریداری کنید!

همچنین اگر در نظر داشته باشید که مبلغ ذخیره شده در بخش کیف پول شهروندی شهرزاد را به حساب بانکی خود انتقال دهید نیز باز هم موفق نخواهید شد.

از سویی دیگر، تا کنون، چند بار سفارش ما از تره بارهای منطقه 3 تهران، بدون دلیل مشخصی، بعد از مدتی طولانی، لغو شده است. همه این موارد نشان می دهد شهرداری می بایست شعار «ما خدمت می رسیم!» را به شعار «ما خدمت نمی رسیم!» تغییر دهد.

شهرزاد

حدودا دو هفته پیش بود که یکی از اعضای شورای شهر تهران نیز نسبت به چرایی ایجاد چنین اپلیکیشنی اعتراض کرده بود. 

مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر تهران درباره سامانه شهرزاد گفت: درباره این سامانه قبلا هم به شهرداری تهران تذکر داده‌ام و منتظر پاسخ شهرداری تهران هستیم. قبلا در ادوار گذشته سامانه تهران من فعال بود و شهروندان مدتی با این سامانه کار کرده بودند. اما در دوره جدید سامانه شهرزاد در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت. اینکه دلایل توجیهی شهرداری تهران چیست و چرا این کار را انجام داده است تا این لحظه هنوز به ما پاسخی اعلام نکرده‌اند.

وی ادامه داد: اینکه مطرح می‌شود که شهروندان از طریق سامانه شهرزاد امکان خرید گوشت برای‌شان فراهم می‌شود، نمی‌دانیم ارتباط آن با سایر موضوعات چیست و ابهاماتی در خصوص شهرزاد وجود دارد و ما در انتظار پاسخ شهرداری تهران هستیم و امیدواریم با توجه به اتمام ایام انتخابات این فرصت برای عزیزان‌مان در شهرداری تهران ایجاد شود که زودتر پاسخ تذکراتی که داده شده است از جمله تذکر درخصوص سامانه شهرزاد را مطرح کنند.

همه این موارد نشان می دهد، شهرداری تهران، دست در جیب مردمی برده است که در راستای ارتقای فرهنگ عمومی، اقدام به فروش پسماند و خرید غیر حضوری از اپلیکیشن معرفی شده توسط شهرداری تهران گام برداشته اند؛ اما دریغ از یک قدم برای اعتماد سازی، توسط شهرداری برای مردم!

کدخبر: 1024493 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟