اعتراض عضو شورای شهر تهران نسبت به وعده های بزرگ و بی عمل زاکانی

به گزارش رکنا، ناصر امانی ، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز در واکنش به گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه اشکال این نیست که نتوانستیم به اعداد وعده داده شده برسیم بلکه اشکال دادن وعده هایی بود که عملیاتی نمی‌شد، گفت: در مصاحبه ها و در شورا وعده‌هایی مطرح می‌شد که عملیاتی نبود البته قبول داریم امور در این بخش با دیگر بخش‌ها قابل مقایسه نیست.

او ادامه داد: شهرداری تهران ویژه نامه‌ای منتشر کرد و ادعا داشت که ۷۵ درصد برنامه چهارم را محقق کرده و این سوال را داریم که در بخش حمل و نقل عمومی تا چه میزان توانسته برنامه را تحقق ببخشد؟

امانی با بیان اینکه خط ۶ و ۷ مشکل بودجه دارد، گفت: دو سال است بالاترین میزان بودجه را برای حمل و نقل عمومی اختصاص داده‌ایم اما این موضوع مطرح می‌شود که باید متمم بودجه برای دو خط پیش‌بینی شود. ما مشکل تصویب و اعتبار نداریم و مشکل تأمین نقدینگی است.

او اضافه کرد: شهرداری بگوید به اولویت اول مدیریت شهری در طول چهار ماه اخیر، چه میزان اعتبار تخصیص داده شده است؟ ما بارها پرسیدیم که دولت سهم خود را پرداخت کرده که امروز می‌بینیم دولت سهم خود را نداده و همان ۱۰ درصد را هم شهرداری پرداخت کرده است.

امانی گفت: ما از ورود هزار دستگاه اتوبوس تقدیر می‌کنیم و باعث خوشحالی ماست. ما سیاه‌نمایی نمی‌کنیم اما باید پاسخگوی سوالات اذهان عمومی باشیم. امروز می‌بینیم دولت رقمی پرداخت نکرده و شهرداری ۱۰ درصد را پرداخت کرده و امروز می‌گوید برای پنج درصد باقی مانده دولت باید کمک کند.

کدخبر: 1024312 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟