چگونه تعرق را در تابستان کاهش دهیم/ سه نفر از میان 100 نفر به دلایل ژنتیکی تعرق بالایی دارند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،  تابستان با افزایش گرما و رطوبت خود می‌تواند باعث مشکلات مختلفی مثل تعرق زیاد و ناراحتی‌های پوستی شود. تعرق یک فرآیند طبیعی است که به تنظیم دمای بدن کمک می‌کند. وقتی بدن گرم می‌شود، غدد عرقی فعال شده و عرق تولید می‌کنند تا با تبخیر آن دمای بدن را کاهش دهند. تعرق زیاد ممکن است به دلیل فعالیت بیش از حد غدد عرقی باشد. این وضعیت می‌تواند ژنتیکی باشد یا به دلایل پزشکی مانند مشکلات تیروئید، دیابت، یا مشکلات عصبی رخ دهد. گفته می شود هر یک الی سه نفر از 100 نفر به دلایل ژنتیکی تعرق بالایی دارند. برخوردهای منفی اجتماعی معمولاً ناشی از سوء تفاهم‌ها و استانداردهای فرهنگی و اجتماعی است. افزایش آگاهی و رعایت بهداشت شخصی می‌تواند به کاهش این مشکلات و بهبود روابط اجتماعی کمک کند.

برای مقابله با مشکلات ناشی از تعرق ، استفاده از لوازم بهداشتی مناسب و روش‌های صحیح مراقبت از پوست و بدن اهمیت زیادی دارد. از جمله وسائل بهداشتی که می توانند در تابستان موجب کاهش تعرق شوند می توان به دئودورات ها، کرم ها و لوسیون های مرطوب کننده،ژل های خنک کننده، کرم و اسپری ضد آفتاب با مناسب اشاره کرد. پزشکان و متخصصان بهداشتی برای کاهش تعرق و عوارض احتمالی توصیه می کنند از ضد تعرق های قوی، مایعات و آب کافی (برای حفظ هیدراتاسیون بدن)، لباس های سبک و نخی استفاده کنید. عبلاوه بر این ها اجتناب از غذاهای تند و سنگین که می‌توانند باعث افزایش دمای بدن و تعرق شوند و دوش منظم می توانند در افزایش تعرق جلوگیری کنند.

توجه داشته باشید جلوگیری کامل از تعرق می تواند منجر به اختلال در تنظیم دمای بدن و افزایش خطر گرمازدگی شود. همچنین استفاده مکرر و بیش از اندازه از ضد تعریق ها ممکن است باعث مسدود شدن منافذ پوستی و بروز عفونت و تحریکات پوستی شود. مراقبت‌های بهداشتی مناسب و استفاده از لوازم بهداشتی صحیح می‌تواند به کاهش تعرق، حفظ راحتی و سلامت پوست در تابستان کمک کند. با این حال، باید به تعادل در استفاده از ضد تعریق‌ها و توجه به نکات بهداشتی توجه داشت تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود. مشاوره با پزشک متخصص نیز می‌تواند در انتخاب بهترین روش‌ها و محصولات برای کاهش تعرق و مراقبت از پوست مفید باشد

 

کدخبر: 1023923 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ملینا جعفری
آیا این خبر مفید بود؟