مراقب اگزما در فصل تابستان باشید!/کودکان بیشتر در معرض اگزمای پوستی قرار می گیرند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، اگزما یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی در جهان و ایران است. این بیماری که به عنوان درماتیت آتوپیک نیز شناخته می‌شود، در کودکان شایع‌تر است اما ممکن است در بزرگسالی نیز ادامه یابد. اگزما در کشورهای صنعتی به علت نوع سبک زندگی آمار بیشتری را شامل می شود. گفته می شود به صورت جهانی اگزما 20 درصد کودکان  و سه درصد بزرگسالان را تحت تاثیر خود قرار می دهد. در خصوص وضعیت اگزما در ایران مطالعات دقیقی گزارش نشده است اما گفته می شود وضعیت اگزمای کودکان در ایران، مشابه آمار جهانی است.

اگزما یک بیماری چندعاملی است که به علت تعامل پیچیده بین ژنتیک و عوامل محیطی ایجاد می‌شود. مهم‌ترین علل و عوامل بروز این بیماری پوستی عوامل ژنتیکی و ارثی، عوامل محیطی مثل مواد شوینده و صابون ها، مواد آلرژی زا مثل موی حیوانات و گرده گل ها، استرس و آب هوای سرد یا گرم است. این موارد می توانند در شروع یا تشدید اگزمای پوستی موثر باشند.

می توانید با استفاده منظم از مرطوب کننده ها و حفظ رطوبت پوست، استفاده از صابون و مواد شوینده ملایم، پوشیدن لباس های نرم، مدیریت استرس با استفاده از یوگا، مدیتیشن و تمرینات تنفسی؛ همچنین خودداری از حمام های آب گرم طولانی وتعرق بالا از بروز یا کاهش علائم اگزمای پوستی جلوگیری کنید.

مشاوره با پزشک یا متخصص پوست نیز می‌تواند به شما کمک کند تا برنامه‌ای مناسب برای پیشگیری و مدیریت اگزما تهیه کنید.

 

کدخبر: 1023446 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ملینا جعفری
آیا این خبر مفید بود؟