چرا مصرف آب ولرم در ابتدای صبح توصیه می شود؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،  مصرف آب ولرم در ابتدای صبح ، می‌تواند به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک کند. آب ولرم موجب فعال‌سازی دستگاه گوارش شده و به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. آب ولرم می‌تواند موجب افزایش متابولیسم بدن شده و به کاهش وزن کند در کنار افزایش متابولیسم به علت افزایش تعریق و ادرار می تواند به دفع سموم کمک کرده، همچنین  یبوست را برطرف کند. مصرف آب ولرم می‌تواند به گشاد شدن عروق خونی و بهبود جریان خون کمک کند. برخی تجارب نشان داده است مصرف آب ولرم می تواند در کاهش درد های قاعدگی موثر باشد.

با وجود اینکه مصرف اب ولرم به تنهایی در ابتدای صبح دارای مزایای زیادی است، افراد می توانند با افزودن آب لیمو، عسل، زنجبیل، زردچوبه، سرکه سیب و... به آب ولرک علاوه بر بهره از آب ولرم از خاصیت دیگر مواد غذایی بهره مند شوند. به عنوان مثال آب لیمو می تواند در تقویت سیستم ایمنی، بهبود گوارش و کاهش وزن کمک کننده باشد. ترکیب عسل و. اب ولرم در ابتدای صلبح می تواند انرژی بخش بوده و خواص ضد التهابی داشته باشد.

مصرف آب ولرم در ابتدای صبح به میزان 200 تا 300 میلی‌لیتر (یک لیوان) توصیه می‌شود. این مقدار می‌تواند بدن را هیدراته کرده و از فواید مختلف آب ولرم بهره‌مند شوید. نوشیدن بیش از حد آب ممکن است موجب بار اضافی بر روی کلیه‌ها شود، بنابراین تعادل در مصرف اهمیت دارد.

 

کدخبر: 1023441 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ملینا جعفری
آیا این خبر مفید بود؟