در گرمای تابستان ضد آفتاب با SPF 30 به بالا استفاده کنید / هر 2 ساعت یکبار ضد آفتاب خود را تمدید کنید /  تابش اشعه فرابنفش در ایران به عدد 9 رسیده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، با گرمای روزافزون هوا در فصل تابستان، تابش اشعه های فرابنفش افزایش پیدا می کند. تابش بیش از حد این اشعه و در معرض آن قرار گرفتن می تواند برای سلامتی بسیار مضر است. با توجه به اینکه دمای هوا در روز های اخیر در کشور ما رو به افزایش است، باید به راهکارهای پیشگیرانه از آسیب اشعه های فرابنفش رجوع کنیم تا خود را از بیماری ها و عوارض ناگوار آن در امان نگه داریم.

برای مصون ماندن از اشعه های خطرناک فرابنفش ابتدا باید اعمالی در جهت پیشگیری از برخورد این اشعه ها با پوست انجام دهیم. اولین و مهم ترین  عمل استفاده از ضد آفتاب مناسب است. در شرایطی که تابش اشعه فرابنفش بیش از حد نرمال است، استفاده از ضد آفتاب با SPF (فاکتور محافظت در برابر خورشید) بالا ضروری است. پزشکان SPF ضد آفتاب را بین 30 تا 50 توصیه می‌کنند، زیرا این میزان می‌تواند تا 97-98 درصد از نفوذ اشعه فرابنفش B به پوست جلوگیری کند. البته ضد آفتاب باید هر دو ساعت یکبار تمدید شود، به ویژه اگر در حال شنا کردن یا تعریق زیاد هستید. همچنین استفاده از مقدار کافی ضد آفتاب (حدود دو میلی‌گرم در هر سانتی‌متر مربع از سطح پوست) اهمیت فراوانی دارد.

علاوه بر استفاده از ضد آفتاب، راهکارهای دیگری هم جهات محافظت بیشتر از پوست در برابر اشعه فرابنفش وجود دارد. به عنوان مثال پوشیدن لباس‌های محافظ با آستین های بلند، کلاه لبه‌دار و عینک آفتابی می‌تواند به کاهش تماس مستقیم پوست با اشعه فرابنفش کمک کند. راه حل دیگر پرهیز از قرار گرفتن در معرض آفتاب در ساعات اوج تابش است که بین ساعت 10 صبح تا 4 بعدازظهر به بالاترین حد خود می رسد. اگر در این ساعات خارج از منزل هستید، سعی کنید در سایه بمانید یا از چتر استفاده کنید. همچنین اطلاع از شاخص فرابنفش (UVI) به طور روزانه، می‌توانید از میزان خطر تابش اشعه فرابنفش آگاه شوید و اقدامات لازم را انجام دهید.

با رعایت این نکات، می‌توانید از پوست خود در برابر آسیب‌های ناشی از تابش شدید اشعه فرابنفش محافظت کنید و از سوختگی و مشکلات پوستی جلوگیری کنید.

 

کدخبر: 1021918 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری پارمیدا محمدی
آیا این خبر مفید بود؟