خطر استفاده از مواد بیهوشی و کرم های بی حس کننده حین جراحی های زیبایی

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،  جراحی‌های زیبایی به عنوان یک روش برای بهبود ظاهر و افزایش اعتماد به نفس افراد، روز به روز پرطرفدار تر می‌شود. با افزایش تقاضا برای این نوع جراحی‌ها، استفاده از مواد بیهوشی و کرم‌های بی‌حس کننده نیز رونق گرفته است. در این گزارش، تاثیرات این دو عامل بر سلامت انسان در جراحی‌های زیبایی بررسی خواهد شد.

استفاده از مواد بیهوشی در جراحی‌های زیبایی ممکن است با خطرات و عوارض جانبی همراه باشد. این عوارض ممکن است شامل تهوع، استفراغ، خواب آلودگی، افزایش ضربان قلب، و حتی واکنش‌های آلرژیک باشند. برخی از مواد بیهوشی ممکن است تاثیر منفی بر عملکرد قلب و ریه داشته باشند، یعنی می تواند کاهش فشار خون، افزایش ضربان قلب و بروز مشکلات تنفسی را برای افراد در پی داشته باشد. این مواد ممکن است تاثیرات منفی بر سیستم عصبی داشته باشند. برای مثال خواب آلودگی، اضطراب، و اختلالات حافظه از جمله تاثیرات منفی این مواد بر انسان ها هستند که ممکن است در هر فردی خود را نشان دهد. از طرفی جراحی های زیبایی خطرات و عوارض بسیاری را با خود در پی دارند و استفاده از مواد بیهوشی با خطرات مرتبط با جراحی از جمله خطر عفونت، خونریزی و آسیب به بافت‌های اطراف همراه است.

کرم های بی حس کننده که قبل یا بعد از جراحی های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد، تاثیرات فراوانی بر سلامت جسم می گذارند. استفاده ار این کرم ها قبل از جراحی زیبایی ممکن است باعث کاهش درد و عدم اثرگذاری سریع حین جراحی شوند. همچنین ممکن است به پوست آسیب بزند و باعث تحریک و التهاب پوست شود. استفاده نادرست  از این کرم ها یا بقایای کرم‌های بی‌حس کننده ممکن است باعث خطر عفونت در محل جراحی شود. استفاده از این کرم ها قبل از جراحی زیبایی ممکن است تاثیر منفی بر سلامت عمومی بدن داشته باشد.

بنابراین به طور کلی این مواد و کرم ها می توانند به سلامت انسان آسیب بزند. لذا قبل از هر گونه جراحی زیبایی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و تمام راهکارهای لازم را در نظر بگیرید تا خطرات و عوارض ناخواسته را حداقل کنید. همچنین، رعایت دقیق دستورالعمل‌های پزشک و پس از جراحی نگهداری مناسب از منطقه جراحی و داروهای تجویز شده نقش مهمی در بهبود سلامت پس از جراحی دارد.

 

کدخبر: 1020718 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری پارمیدا محمدی
آیا این خبر مفید بود؟