4 هزار و 732 نیروگاه تولید برق از انرژی های تجدیدپذیر در دست ساخت است/ پیشرفت این پروژه ها بین 10 تا 90 درصد

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، با افزایش انتشار گازهای گلخانه ای و در ادامه، تغییرات اقلیمی ، جهان از انرژی فسیلی به سمت انرژی های تجدیدپذیر حرکت کرد تا راهی برای نجات و مقابله با تغفییرات اقلیمی داشته باشد. سالهاست کشورهای مختلف چه جهان اول و چه جهان سوم در حال برنامه ریزی برای تغییر مصرف انرژی هستند.

بسیاری از این کشورها حتی ظرفیت تولید و بهره برداری از انرژی های تجدیدپذیر را یا ندارد یا به میزان به مقدار بسیار کمی دارا هستند. در این میان، کویر لوت، به عنوان گرم ترین نقطه کره زمین، منبعی برای تامین انرژی پاک از نور خورشید در قلب ایران است. ضمن اینکه اکثریت نقاط کشور ایران قابلیت استخراج انرژی خورشیدی، بادی، آبی دارند؛ اما سهم ایران از انرژی های تجدیدپذیر کمتر از دو درصد است. این در حالی است که سالهاست کشور ما، تحت تحریم جهانی به خصوص در فروش نفت و گاز قرار گرفته است و اقتصاد کشور به شدت از این تحریم ها، صدمه دیده است. در ادامه آخرین آمار و برنامه های دولت ایران تا کنون برای بهره برداری از انرژی های تجدیدپذیر برای مواجهه با تغییرات اقلیمی و کاهش مخاطرات آن و نجات اقتصاد و صنعت کشور را بخوانید. 

طبق اطلاعاتی که وزارت نیرو به خبرنگار اجتماعی رکنا داده است ،در شهریور 1400، میزان تولید برق از انرژی های تجدیدپذیر از جمله باد، خورشید و...  904 مگاوات ظرفیت اسمی بود. این رقم در اردیبهشت 1403 به 1832 مگاوات ظرفیت اسمی رسیده است.

همچنین وزارت نیرو، نزدیک به چهار هزار و 732 نیروگاه در حال ساخت دارد که پیشرفت آنها بین 10 تا 90 درصد گزارش شده است.

کدخبر: 1015058 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟