روز شهرداری در تهرانِ بدون شهردار / زاکانی دوباره مرخصی گرفت تا برای کاندیدای ریاست جمهوری رأی جمع کند!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در حالی که علیرضا زاکانی ، در روز 24 خرداد 1403، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به مرخصی رفت تا فعالیت های تبلیغاتی خود را برای انتخابات پیش بگیرد. 

او طی حکمی، لطف الله فروزنده، معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران را به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی خود منصوب کرد. در آن زمان، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز مرخصی شهردار تهران در ایام انتخابات را حق طبیعی او دانسته و گفته بود: زاکانی نمی تواند همزمان دو کار را انجام دهد بنابراین یک معاون را به عنوان جانشین موقت خود تعیین خواهد کرد تا امور محوله را انجام دهد.

با تمام این تفاسیر، این کاندیدای پوششی، در روز 7 تیر 1403، از انتخابات کناره گیری کرد. انتظار می رفت، علیرضا زاکانی که نام دولت پیشنهادی خود را «دولت خدمت» عنوان کرده بود، برای خدمت به مردم پایتخت و انجام وظایف خود، به محل کارش بازگردد و به مشکلاتی که مردم شهر تهران از حمل و نقل عمومی گرفته، تا خرابی های پله های برقی، از آسفالتِ خراب معابر گرفته تا کثیفی شهر، از جولان زباله گردها گرفته تا کمبود پارکینگ، از افتادن آفت به جان درختان شهر گرفته تا ترافیک بی سر و ته، بپردازد. 

با این وجود، روز گذشته، مهدی چمران ، رئیس شورای شهر تهران در عین ناباوری اعلام کرد که شهردار تهران برای حضور در سفرهای استانی مجددا مرخصی گرفته و در حال حاضر شهرداری تهران با سرپرست اداره می‌شود. سفرهای استانی به منظور جلب رای مردم برای یکی از کاندیداهای انتخاباتی، آن هم در حالی که شهر تهران، پر است از معضلات ریز و درشت، به نظر می رسد، «اصلا» با شعارهای زاکانی همخوانی ندارد و او صندلی شهردار تهران را فردا، 14 تیرماه 1403، مصادف با «روز شهرداری ها و دهیاری ها» خالی گذاشت؛ تا مردم تهران بمانند و معضلاتشان!

در این میان، اعضای شورای شهر تهران، به عنوان منتخبان پایتخت نشینان، می بایست با طرح تذکر و یا حتی سوال، نسبت به مرخصی های پی در پی شهردار تهران، واکنش نشان دهند. همچنین سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور نیز می بایست در این خصوص ورود کند که چرا پایتخت یک کشور، بیشتر از دو هفته است که شهردار ندارد!

کدخبر: 1014261 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟