کاندیداهای انتخاباتی لباس های پوپولیستی را از تنشان در بیاورند ! / آداب لباس پوشیدن دیپلمات ها با سایر افراد باید تفاوت داشته باشد

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، «متفاوت بودن به قیمت زیر پا گذاشتن اصول پوشیدن لباس برای دیپلمات ها» را این روزها از سمت برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری کشور شاهد هستیم که به نوع پوشش این افراد در مناظره انتخاباتی خواهیم پرداخت.

لباس رسمی آقایان در تمام سلسله مراتب روابط دیپلماتیک، کت و شلوار است. اصل اول بر این است که رنگ کت و شلوار باید به رنگ تیره (سرمه ای یا مشکی)، ساده و بدون طرح باشد. پیراهن زیر لباس نیز باید ساده و بدون طرح و ترجیحا سفید رنگ باشد و اگر سفید نبود، نباید پررنگ باشد.

برای مثال، لباس امیرحسین قاضی زاده هاشمی در نخستین مناظره، هیچ کدام از اصل های بالا را رعایت نکرده است. کت و شلوار آبی روشن با پیراهن تیره رنگ، با یکدیگر همخوانی ندارند. 

قاضی زاده هاشمی در مناظره

گاهی هیچ تناسبی بین کت و شلواری که دولتمردان ایرانی پوشیده اند با پیراهن شان وجود ندارد؛ مثلا در هیچ جای دنیا کت و شلوار راه راه را با پیراهن چهارخانه نمی پوشند؛ اما در بین سیاسیون و دولتمردان ما این اتفاق به وفور می افتد.

از سویی دیگر، وقتی که فرد ایستاده است، در صورتی که کت و شلوارش دو دکمه دارد، دکمه بالا و اگر سه دکمه دارد، دو دکمه پایین باید بسته باشد و در زمان نشستن باید این دکمه ها باز شوند.

این در حالی است که دو نامزد انتخاباتی، سعید جلیلی و علیرضا زاکانی ، چنین کاری را حین ایستادن انجام ندادند و مسعود پزشکیان نیز با کاپشنی که بر تن داشت، تکلیف روشنی در این شرایط ندارد!

بستن دکمه در مناظره

نکته این است که اگر یک شخصیت سیاسی یا دیپلمات این نکات را رعایت نکند، نمی توان رفتارش را حمل بر خلاقیت در نظر گرفت؛ بلکه می توان آن را از سر بی اطلاعی خود یا مشاورانش در نظر گرفت؛ مثلا اگر دولتمردی با کاپشن در مجامع رسمی حاضر می شود، این مهم قطعا حمل بر سادگی و ساده زیستی او نخواهد بود؛ لذا چنین پوششی، تنها جنبه پوپولیستی دارد و نمی توان از یک دیپلمات توقع داشت با چنین ظاهری، در یک جمع رسمی حاضر شود.

پزشکیان در مناظره

کدخبر: 1009598 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟