20 درصد کاربران همستر ایرانی‌اند/ مصرف برق کشور از اواخر اردیبهشت 90 مگاوات افزایش یافت/ احتمال افزایش تا 250 مگاوات

به گزارش رکنا، در آخرین آمار،  با وجود  موانع بسیار از جمله ضعف زیرساختی اینترنت از مصرف بالا تا سرعت پائین و استفاده از فیلتر شکن در شبکه های اجتماعی مانندتلگرام و اینستاگرام و پیوستن شماره های قدیمی به تلگرام برای بازی در همستر کامبت  باعث عدم استقبال مردم به همستر کامبت نشده است، به نظر مسابقه و جایزه برای ایرانی ها جذابیت دارد.

همستر کامبات116 میلیون کاربر در سطح جهان دارد که 20 درصد آنان ایرانی هستند. کاربران در ازای خدماتی که به پیچیده تر شدن این شبکه می کنند سکه و یا رمز ارز جایزه می گیرند.در فضای بلاکچر ورمزارزها  باید یک خدمتی به این فضا بکنید و رمز تولید کنید و شبکه راپیچیده تر کنید و مابه ازای این خدمت یک کوین یا سکه به شما جایزه بدهد.

از بلاکچین تا رمز ارز

به صورت معمولی کسانی که می خواهند رمز ارز تولید کنند، برای استارت زدن باید  زیر ساختی به نام مرزعه راه اندازی کنند و توسعه دهند. این مزرعه با تجهیز ماینر( شامل دستگاههایی شبیه کیس کامپیوتر) به صورت 24 ساعته با مصرف وحشتناک برق، بیت کوین و یا رمز ارز تولید می کند و شبکه بلاکچین را تقویت می کند و مابه ازای ارزش افزوده‌ای که ایجاد میکند سکه هایی دریافت کنند و در صرافی تبدیل به وجه نقد کند.خیلی از این رمز ارزها با همین روال رشد و توسعه کردند.

چگونگی استخراج رمز ارز همستر کامبت

اما همستر کمبات و نات کوین از راه دیگری رمز ارز خود را توسعه دادند.به جای اینکه مزرعه ای راه انداری کنند با طراحی یک بازی درگوشی های موبایل با استفاده از رم وتجهیزات و زیر ساخت گوشی کاربران برای تولید رمز ارز،به جای اینکه یک مرزعه متمرکز با 20 هزار دستگاه  ماینر راه اندازی کنند با ساخت یک بازی وجذب هزاران کاربر درجهان، در حین بازی برای آن شبکه بلاکچین تولید رمز ارز می کند و در ازی آن  به کاربران سکه  می دهد؛حتی وقتی با گوشی بازی نمی کنید  و گوشی باز نیست ،کار می کند و رمز ارز  تولید می کند.

نقد شوندگی نات کوین

تلگرام در آغاز با رمز ارز نات کوین وارد بازار بلاکچین شد و با جذب تعدای کاربر و جلب اعتماد آنان با دادن سکه ها و انتقال اعتبار کسب شده در کیف پول اینترنتی کاربران باعث گرم شدن بازار  همستر کامبت شد.رمز ارز «نات کوین» با یک بازی موبایل در اوایل سال رایج شده و بعد از اتمام مهلت استخراج رمز ارز امتیازاتی که در قالب سکه به کاربران داده بود قابل برداشت شد و وعده ای که داده بود به تحقق پیوست. اما سودی که تلگرام در جریات استخراج این رمز ارز به دست می آورد بسیار بیشتر از سکه هایی است که به کاربران می دهد.

ارتباط همستر کامبت با مصرف برق

مصارف برق کشور با هوش مصنوعی ارزیابی و درصد مصرف ردیف های مختلف مشخص می شود. مصارف برق و دستگاه هایی که در یک زمان مشخصی باعث بالا رفتن مصرف برق می شوند مانند کولر در تابستان در این ارزیابی مشخص است .در بسیاری از موارد که مصرف غیر متعارف می شود،دلیل مشخصی برای آن وجود ندارد امااین ردیف در بسیاری از موارد صفر است.

بنا بر آماری که از مصارف برق کشور در اختیار است، مصرف غیر متعارف از اواخر اردیبهشت ماه تاکنون  80 الی 90 مگاوات افزایش داشته است که نشانه یک مصرف اضافی بسیار ناچیزی است که منشاء آن معلوم نیست.واما  این میزان افزایش مصرف نمی تواند منشاء خاموشی باشد چرا که این عدد نسبت به مصرف شبکه برق کشور عدد پائینی است اما نسبت به خودش عدد بالایی است.

بر اساس پیش بینی ها اگر تعداد کاربران این بازی افزایش یابد احتمال دارد، این مصرف غیر متعارف به 250 مگاوات از شبکه برق  را به خود اختصاص دهد که در پی شارژ کردن گوشی های موبایل و به کار انداختن گوشی های پر مصرف قدیمی تر است.این اثر را وصل شدن فیلتر شکن ها هم در شبکه برق دارد.

کدخبر: 1008762 ویرایش خبر
لینک کپی شد
منیره چگینی آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟