مبتلایان به وسواس سمت عمل لیفتینگ نروند/ بیماران قلبی و دیابت بدون مجوز دکتر لیفت صورت انجام ندهند/ بهترین سن عمل بین 40 تا 60 سال

به گزارش خبرنگار سلامت رکنا، جلوگیری از پیری و جوان ماندن یکی از چالش های جوامع امروزی است در این خصوص روش های نوین و جدیدی از تزریق فیلرهای مختلف  تا عمل های جراحی لیفتینگ وجود دارد. افراد باید توجه داشته باشند ابتدا روش های مراقب از پوست را در نظر بگیرند و در کنار آن از روش های مکمل استفاده کنند.

دکتر زهره فاضل متخصص پوست، مو و زیبایی، در گفت و گو با رکنا، با اشاره به اینکه یکی از چالش های جوامع امروز جلوگیری از پیری پوست است، گفت: یکی از روش های زیبایی  و جلوگیری از پیری، لیفتینگ است. بهترین سن برای انجام لیفت بین دهه 40 الی 60 سال است. از آن جایی که جنس پوست در سن پایین کلاژن های لازم را برای جوش خوردن بخیه و بازسازی پوست دارد. عمل های لیفتینگ در سنین پایین نتیجه بهتری دارد و بخیه ها سریعتر بهبود پیدا کرده و عضلات  در محل خود بهتر قرار می گیرند. بسیاری از افراد ترجیح می دهند در سنین پایین این عمل های جراحی را انجام دهند.

وی در خصوص عمل های تهاجمی و غیر تهاجمی جوانسازی پوست وعوارض جراحی، گفت: یکی از روش های جوانسازی برای سنین زیر 40 سال پاکسازی هایی است، که با دستگاه های استاندارد صورت می گیرد. پاکسازی صورت بسیار به سفت شدن پوست کمک و چروک های ریز را از بین می برد. وقتی چروک های صورت عمیق بشود روش های غیر تهاجمی کارایی چندانی ندارد و افراد برای جوانسازی باید از روش های تهاجمی مثل لیفت و بوتاکس استفاده کنند، تا چروک های پوستی و گودی ها از بین برود.

فاضل در خصوص عوارض جراحی های صورت و لزوم در نظرگیری نظر مشاور پوست، گفت: تمام روش های جراحی  مربوط به صورت و بدن عوارض مختص خود را دارد.  به طور کلی هرکس با توجه به مشاوره های پوستی به سمت راه های جوانسازی پوست برود و از راه های غیر استاندارد استفاده نکند. معمولا سنین 60 به بالا و کسانی که پوست های شل و افتاده دارند، مناسب عمل های لیفتینگ نیستند، چرا که پوست بعد جراحی حالت مصنوعی به خود می گیرد، این افراد بهتر است از فیلرهای با کیفیت برای پوست خود استفاده کنند تا صورتشان آبرسانی شود. کسانی که بیماری های قلبی، دیابت، بیماری های ریوی، خود ایمنی دارند باید زیر نظر متخصصان رو به جراحی های زیبایی بیاورند. توصیه می شود کسانی که دچار وسواس هستند سمت عمل های لیفتینگ نروند چرا که جراحی لیفت ماندگار است و اگر افراد وسواس داشته باشند بعد از عمل های لیفت دچار افسردگی های بعد از عمل می شوند.

 وی با بیان اینکه جراحی های زیبایی می تواند هزینه زیادی را به همراه داشته باشد و تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: بهتر است مردم بعد از 20 سالگی مراقبت های پوستی را با جدیت بیشتری پیگیری کنند. مهم ترین عاملی که باعث پیری و چرودگی پوست می شود آفتاب و خشکی  پوست است افراد علاوه بر اینکه باید از کودکی ضد آفتاب و کرم های مرطوب کننده  استفاده کنند باید از سن بیست سال به بعد به طور جدی ضد آفتاب و کرم های آب رسان و در کنار آن از روش های مکمل آبرسانی و جوانی استفاده کنند. این روش ها می تواند تهاجمی و غیر تهاجمی مثل لیزر، مزوتراپی، مزو ژل و... استفاده کنند. اصلاح سبک زندگی، تغذیه، ورزش، خواب کافی، عدم مصرف الکل و سیگار از دیگر عواملی است که باعث عدم افتادگی و پیری پوست می شود.

 

کدخبر: 1006747 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری ملینا جعفری
آیا این خبر مفید بود؟