مهمترین مشکل جنسی زنان ایرانی چیست ؟! / ایراد از مردان ایرانی است یا زنان !

  دکتر حامد بخشی ،مدرس دانشگاه، مشاوره و پژوهشگر خانواده و مولف، مترجم و ویراستار کتب تخصصی روانشناسی و سکس تراپ در گفت و گو با رکنا گفت: بیشتر مراجعان برای حل مسائل عاطفی و اثرات آن بر مشکلات جنسی مراجعه می کنند. زنان عمدتا گله‌مند که روابط عاطفی مناسبی با همسرشان ندارند و از این لحاظ میل جنسی شان کمتر شده و یا به نحوی مجبور به کمتر شدن رابطه شده اند.

بخشی ادامه داد: جدا از بحث های عاطفی که بسیار مهم هم است، مواردی از قبیل زود انزالی همسر (آقایان)، هم آگاهی و توانمندی آقایان در برقراری رابطه جنسی، هم وقت گذاشتن و اهمیت دادن به رابطه توسط آقایان، خیانت جنسی و زناشویی و... از جمله مهمترین عوامل مراجعه زوجین به مرکز مشاوره است.

بخشی عمده مشکلات مراجعین آقا را این چنین شرح داد: مشکلات جنسی آقایان به چند دسته تقسیم می شود که بیشتر مراجعت را برای وجود آنها انجام می دهند:

زود انزالی و عدم توانمندی جنسی مناسب نسبت به رفع نیازهای همسر،تنوع طلبی و گرایش به روابط جنسی متعدد،اعتیاد جنسی،خودارضایی و اثرات نامطلوب آن در زندگی زناشویی،اختلال نعوظ،نداشتن میل کافی برای برقراری ارتباط جنسی،کوچک بودن سایز آلت تناسلی و ناتوانی در برقراری یک ارتباط جنسی مطلوب،التهاب بیضه،زگیل تناسلی،کاهش میل جنسی به خاطر کمبود اعتماد و عزت نفس در رابطه زناشویی،خیانت کلامی و عاطفی و چشم چرانی.

این پژوهشگر خانواده در ادامه عمده مشکلات خانم ها برای مراجعت به سکس تراپ را این چنین شرح داد: عدم رغبت به همسر به خاطر کمبود مسائل عاطفی و روانی در زندگی زناشویی، سرکوب نیازهای جنسی به دلیل عدم رعایت اخلاقی، رفتاری و جنسی آقایان،خیانت همسران،واژینیسموس و درد در ناحیه تناسلی هنگام رابطه جنسی،آتروفی واژن ناشی از نازک شدن دیواره‌های واژن،اختلال ارگاسم در زنان: یعنی زنی در رسیدن به مرحلهٔ ارگاسم و تجربهٔ آن مشکل دارد.شل شدن عضلات واژن.

این روانشناس با ابراز تاسف از اینکه سواد جنسی جامعه در مجموع بسیار پایین است، گفت: نمیتوان معیار مشخصی برای این مساله تعیین کرد. افزایش روزافزون طلاق عاطفی و جنسی در این مساله موید مطلب فوق است.

بخشی گفت: در مجموع بیشتر از 70 درصد زنان در طول زندگی زناشویی خود هرگز ارگاسم را تجربه نمی کنند و این امر به مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی و مسائلی نظیر قبح رابطه برای زنان بر می گردد.مثلا در بسیاری از خرده فرهنگ ها زنان به خود اجازه نمی دهند که در مورد رابطه جنسی و نیازهای روانی خود با همسرشان گفتگو کنند و یا درخواستی مبنی بر رضایت جنسی از ایشان داشته باشند. این مساله در متولدین 60 به قبل (دهه 50 و 40) با شدت بیشتری همراه است تا دهه های جدید.ضمن اینکه عدم آگاهی مناسب آقایان در روابط جنسی و نیازهای خانم ها نیز تعیین کننده این مساله است. همچنین توانمندی جنسی آقایان نیز مزید بر علت است. درصد بالایی از آقایان در روابط جنسی خود مشکل دارند و به مسائلی نظیر زود انزالی و یا عدم نعوظ کافی و مناسب مبتلا هستند و همین مساله روند رضایت جنسی خانم ها را تحت شعاع خود قرار می دهد.

بخشی گفت : بیماری های مقاربتی  مشترک زیادی در جامعه بین زنان و مردان شایع است . با توجه به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در بسیاری از زوجین و یا کسانی که روابط آزاد خارج از چارچوب دارند این مساله خیلی شایع است.

 لیستی از بیماری های مقاربتی را می توان بر شمرد که به شرح زیر هستند:

کلامیدیا: این بیماری یک عفونت شایع است که ممکن است از طریق رابطه‌ی جنسی مقعدی، واژینال و دهانی گسترش یابد.

تبخال تناسلی: عامل تبخال تناسلی، ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) است که بر روی پوست، دهانه‌ی رحم، اندام‌های تناسلی و برخی از قسمت‌های دیگر بدن تاثیر می‌گذارد. این ویروس ۲ نوع دارد: HSV نوع ۱، معمولا بر روی دهان تاثیر می‌گذارد و از طریق بزاق، زخم مربوط به تبخال در اطراف دهان و از طریق رابطه‌ی جنسی دهانی، به دیگران منتقل می‌شود.

هپاتیت B: ویروس هپاتیت ب می‌تواند باعث عفونت طولانی و آسیب کبدی شود. پس از ابتلا به هپاتیت ب، ویروس می‌تواند در مایع منی، خون و سایر مایعات بدن باقی بماند.

اچ آی وی (HIV): ایدز ویروسی است که به سیستم ایمنی بدن حمله می‌کند. این بیماری می‌تواند از طریق تماس جنسی، استفاده از سوزن آلوده‌ی مشترک، تماس با پوست دارای زخم، زایمان و شیردهی گسترش یابد.

ویروس پاپیلوم انسانی یا زگیل تناسلی (HPV): ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) به گروهی از ویروس‌ها گفته‌می‌شود که بر روی پوست و غشاهای مخاطی مانند گلو، دهان، دهانه‌ی رحم و مقعد تاثیر می‌گذارند. ویروس پاپیلومای انسانی، انواع مختلفی دارد و بعضی از آنها نسبت به انواع دیگر، خطر بیشتری دارند. برای ابتلا به این بیماری جنسی، الزاما نیازی به رابطه‌ی جنسی نیست و حتی تماس پوست با پوست برای شیوع آن کافی است.

سوزاک: سوزاک یک عفونت شایع است که توسط باکتری نایسریا گونوره ایجاد می‌شود. باکتری نایسریا گونوره در قسمت‌های گرم و مرطوب بدن مانند واژن، آلت تناسلی مردان، دهان، راست روده و چشم رشد می‌کند. این بیماری بسیار مسری است و در طی رابطه‌ی جنسی منتقل می‌شود.

 

تماس با ما : 23051497

 

 

 

 

کدخبر: 1005973 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری مهدیه قزوینیان
آیا این خبر مفید بود؟