فرار استادکارهای پروژه گیشا از تهران / راه اندازی دوربین های مدار بسته از روز دوم

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی رکنا، زیرگذر گیشا قبل از سال جدید بدون مراسم افتتاحیه بازگشایی شد تا از ترافیک قبل از سال این منطقه بکاهد. اما تکمیل سازی این پروژه هنوز ادامه دارد و چند روز این پروژه تعطیل شده بود. صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا به عملیات باقی مانده پروژه گیشا گفت: به دلیل شیوع کرونا اجرای عملیات باقی مانده سرعت کمتری پیدا کرد. این قول را از پیمانکاران گرفته ایم که در اردیبهشت ماه این پروژه را تکمیل کنند.

وی در مورد آسفالت پروژه نیز توضیح داد: لایه ریزی آخر آسفالت انجام نشده بود. در ضلع جنوبی لایه نهایی تمام شده است و در قسمت شمالی چیزی حدود نیمی عملیات آسفالت ریزی باقی مانده که تا آخر هفته انجام خواهد شد. پس از سفت و پخش شدن قیر آسفالت، خط کشی می شود.

صبوری دیلمی با اشاره به تاثیر شیوع کرونا بر این پروژه عمرانی، افزود: استادکارهای این پروژه شهرستانی بودند و با اعلام محدودیت تردد بین شهرها و شیوع شایعه قرنطینه شدن تهران تقریبا از 15-14اسفند ماه کار را رها کرده و به شهرستان رفتند و ما با گرفتار نبود عامل کاری بودیم. از سوی دیگر مغازه های فروش مصالح نیز تعطیل بودند و 31فروردین فعالیت خود را شروع کردند.

معاون فنی و عمران شهرداری تهران با بیان این که شهروندان برای تردد در زیرگذر گیشا با مشکلی روبرو نیستند، تاکید کرد: بیشتر عملیات زیبایی و ظرافت کاری های آخر پروژه باقی مانده است. انشعاب برق زیرگذر را خریداری کرده ایم و ظرف چند روز آینده روشنایی این پروژه وصل خواهد شد. در حال حاضر در این پروژه از روشنایی کارگاهی استفاده می شود. مقدار برقی که برای پروژه های شهری می گیریم آمپراژ بالایی و کابل مخصوصی دارد. کابل را خریداری کردیم ولی باید لوله گذاری می شد تا این کابل از خیابان رد می شد و به پست برق می رسید. عملیات چاه کنی زمان بر و سخت است. قول داده اند تا آخر هفته روشنایی آن تکمیل شود.

صبوری در پاسخ به این سوال که چرا در ابتدای افتتاح پروژه دوربین های مداربسته نصب شده بودند؟ گفت: دوربین ها از روز دوم پروژه راه اندازی شدند. نگران بودیم در شیب ها مردم سرعت بگیرند. علاوه بر آن در زیرگذر گیشا تردد کامیون ممنوع است. کامیون ها در رمپ ها سرعت می گیرند تا به راحتی از سربالایی آن بالا بروند. این سرعت در رمپ ها می تواند خودروهای دیگر را به خطر بیندازد. به همین دلیل به محض افتتاح پروژه زیرگذر از معاونت حمل و نقل و ترافیک و پلیس راهور درخواست کردم که زیرگذر را کامیون ممنوع کنیم و از روز دوم یا سوم تردد خودروها در پروژه دوربین ها نصب شد تا علاوه بر افزایش سرعت خودروها، از تردد کامیون ها پیشگیری کنیم. پروژه از نظر ترافیکی کامل است و نواقص و خطر ترافیکی کامل است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 561428 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟