درخواست از خیرین برای محافظت از پزشکان و پرستاران کرونایی

به گزارش رکنا،دکتر شیخ انصاری ،مدیر عامل خیریه سنا در گفتگو با خبرنگار رکنا درباره وضعیت این روزهای پر التهاب در استان های مختلف درپی شیوع کرونا گفت: اغلب بیمارستان ها در استان های مختلف نیازمند اقلام بهداشتی و تجهیزات حفاظتی هستند.

در روزهای گذشته در استان های گیلان، قم و در ادامه طی روزهای اخیر کادر پزشکی و پرستاران استان‌های گلستان و مازندران اعلام کردند که نیاز مبرم و ضروری به تجهیزات حفاظتی از جمله لباس ایزوله، ماسک، دستکش، عینک و شیلد حفاظتی دارند.

عکس دکتر انصاری (3)

دکتر شیخ انصاری در ادامه افزود: متاسفانه به دلایلی که هنوز مشخص نیست روزانه شاهد کشف انبارهای اقلام بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده احتکار شده هستیم و حتی با وجود اینکه کارخانه های تولیدی روزانه تولیدات بهداشتی بسیاری دارند، ولی شاهد کمبود این اقلام ضروری در همه بیمارستان های استان ها به خصوص استان های درگیر کرونا هستیم همچنین در خبرها می خوانیم اقلام ضروری توسط کشورها و سازمان بهداشت جهانی اهدا شده  و یا در کارخانجات در حال تولید است، جای تعجب دارد که با این آمار بالای اهدا و تولید، چرا هنوز بیمارستان ها برای تهیه اقلام و تجهیزات ضروری و مورد نیاز خود با مشکلات زیادی دست به گریبان هستند،و کادر درمان بیمارستان با مرگ دست و پنجه نرم می کنند.

وی تصریح کرد: در ابتدا مقاومت کردیم تا وارد چرخه گران فروشی و بازار سیاه اقلام بهداشتی و تجهیزات حفاظتی نشویم، ولی وقتی با آسیب های جدی کادر پزشکی و پرستاران رو به رو شدیم، به ناچار روی به این بازار آوردیم. گروهی از متخصصان در حوزه های مختلف پزشکی در سراسر کشور تصمیم گرفتند که  دست به تهیه اقلام ضروری زده و برای بیمارستان هایی که نیاز شدید دارند ارسال شود.

عکس دکتر انصاری (2)

لازم به ذکر است به جز بیمارستان ها مراکز خصوصی و مطب‌ها به شدت با کمبود مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی روبه رو هستند که این امر سلامت مراجعه کنندگان را به شدت با مخاطره روبرو می سازد.

در ادامه دکتر شیخ انصاری گفت:  با توجه به کمبود شدید و قیمت نامتعارف لباس ایزوله موسسه سنا در نظر دارد ، مستقیما به تولید لباس های ایزوله و حفاظتی بپردازد. در حال حاضر در جستجوی پارچه های مخصوص هستیم تا بتوانیم این لباس های محافظتی را تولید کنیم. چنانچه بتوانیم این لباس های مخصوص را تولید کنیم قطعا کمک بزرگی به کادر درمان و همکاران خواهیم کرد. امیدوار هستیم بتوانیم از هفته آینده روزانه 500 عدد لباس محافظتی تولید کرده و برای بیمارستان ها ارسال کنبم.

کسانی که تمایل دارند در این حرکت انساندوستانه و ملی شرکت کنند، می توانند کمک‌های نقدی خود را به کارت بانک اقتصاد نوین به شماره

6274-1211-4004-0900 به نام خیریه سپید جامگان نیکوکار سنا وابسته به جامعه پزشکی واریز کنند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 551128 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟