به گزارش گروه اجتماعی رکنا، مسعود باقرزاده کریمی معاون امور تالاب‌ها و پارک‌های ملی دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آلودگی هوای تبریز اظهار کرد: آلودگی هوای شهر تبریز بیشتر مربوط به صنایع آلاینده ای است که در غرب این شهر واقع شده است.
وی افزود: در شهر تبریز چون جریان های هوا غربی- شرقی است و متاسفانه جانمایی صنایع آلاینده دراین شهربه درستی انجام نشده است به همین دلیل در شرایط سکون و پایداری هوا شاهد افزایش آلایندها هستیم.
باقرزاده کریمی گفت: باتوجه به اینکه تبریز یک شهر صنعتی است، تجمع آلاینده ها در این شهر مربوط به صنایع آلاینده است.
وی ادامه داد: گردوغبار دریاچه ارومیه می تواند در مواقع طوفانی اطراف شهرتبریز را در مقیاس محلی تحت تاثیر قرار دهد اما در حدی که بخواهد P10، P 2.5 را تحت تاثیر و ذرات آلاینده را افزایش دهد، نیست .
معاون امور تالاب‌ها و پارک‌های ملی دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بخش های وسیعی از دریاچه ارومیه مانند تالاب فصلی عمل می کند بطوریکه سطح آب دریاچه حدود 60 درصد خشک و 25 درصد فصلی و حدود 15 درصد به صورت دائمی خشک شده است که حدود 30 درصد مساحت دریاچه با بارش ها در فصل زمستان ممکن است پرآب می شود .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 344145 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟