هشدار/ شکستن قولنج و سوءاستفاده پزشک‌نماها؛ سامانه شکایات برای مداخلات غیرمجاز راه‌اندازی می‌شود

 به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، چندی است که افرادی با عنوان پزشک‌نما در فضای مجازی در صفحاتی با عناوین پزشکی کسب و کار می‌کنند و از این طریق با استفاده از نام‌های جعلی چهره‌های معروف، سوءاستفاده می‌کنند. این افراد، اقدام به تبلیغ روش‌هایی همچون شکستن قولنج به شیوه‌های منتسب به پزشکی می‌کنند که علاوه بر انتشار تصاویری نازیبا، یک سبک درمانی نامعتبر را ترویج می‌دهند.

حسین کرمانپور، سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت، در واکنش به تبلیغات مداخلات غیرحرفه‌ای در حوزه پزشکی، گفت: «در فضای مجازی، صفحات زیادی با تبلیغات پر زرق و برق برای کسب درآمد در حوزه‌های پزشکی فعالیت می‌کنند. وزارت بهداشت باید سازوکاری برای پیشگیری از فعالیت این صفحات و رسیدگی به این امور طراحی کند.»

کرمانپور در ادامه افزود: «برای ثبت و رسیدگی به چنین شکایاتی و حتی استعلام‌ها، باید دسترسی آسان‌تری برای مردم فراهم شود. مانند سامانه‌ای که خبرنگاران و عموم مردم به راحتی از طریق آن، صحت موضوعات پزشکی را بررسی کرده و در صورت نیاز شکایات خود را ثبت کنند تا دستگاه قضایی بتواند راحت‌تر آن‌ها را پیگیری کند.»

او همچنین بر لزوم ایجاد زیرساخت برای این سامانه تأکید کرد و گفت: «ایجاد زیرساخت این سامانه برای بررسی‌های بیشتر در سیستم قضایی می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات حوزه درمان و مداخلات پزشکی را حل کند.»

کرمانپور ادامه داد: «فضای مجازی، به‌ویژه اینستاگرام، دسترسی آسانی برای همه اقشار دارد و اغلب کاسبان پزشکی برای کسب درآمد در این فضا فعالیت می‌کنند. کنترل این فضا بسیار دشوار است و برای ایجاد سامانه‌ای که قادر به ثبت و بررسی استعلام‌ها و شکایات مردم باشد، نیاز به مطالعه دقیق و تیم تحقیقاتی حرفه‌ای دارد.»

کدخبر: 1053315 ویرایش خبر
لینک کپی شد
منیره چگینی آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟