سال قبل روزانه 6 هزار تن زباله در تهران جمع آوری می شد / پول فروش پسماند در طرح نوماند را نمی توانید به حساب بانکی خود انتقال دهید! + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، طبق پیگیری های خبرنگار رکنا، جمع آوری زباله در کلانشهر تهران، همواره یکی از مسائلی است که نه تنها مدیران شهری را دچار چالش می کند؛ بلکه شهروندان را نیز روزانه به طور مستقیم و غیر مستقیم درگیر خود می کند. 

طبق گزارش خبرنگار رکنا، سال گذشته در تهران، روزانه 6 هزار تن زباله توسط شهرداری تهران جمع آوری می شده است که 9 درصد از این رقم، زباله تفکیک شده از مبدأ بوده است.

حال در این شرایط، یکی از مشوق های شهرداری تهران ایجاد بخشی در اپلیکیشن شهرزاد، به نام «نوماند» بود. شهرداری تهران، با سوپر اپلیکیشن شهرزاد، امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار داد که به وسیله آن شهروندان می توانند، بسیاری از امورات شهری را بدون خروج از منزل و فقط با استفاده از تلفن همراه انجام دهند. از جمله این موارد، طرح « نوماند » است که شهروندان تهرانی با فروش پسماند خشک ، در زمان و مکانی که خودشان مشخص می کنند، به ماموران جمع آوری پسماند نوماند، به فروش می رسانند.

نکته مهم اینجاست که پس از فروش پسماند به نوماند، نمی توانید با آن مبلغ، از بخش کارت بلیت الکترونیک، بلیت مترو و بی آر تی خریداری کنید!

همچنین اگر در نظر داشته باشید که مبلغ ذخیره شده در بخش کیف پول شهروندی شهرزاد را به حساب بانکی خود انتقال دهید نیز باز هم موفق نخواهید شد.

در واقع عدم دسترسی شهروندان به این دو مهم، در کنار قیمت پایین خریداری پسماند خشک را می توان از مهم ترین عواملی در نظر گرفت که افراد، رغبت خود را برای استفاده از این اپلیکیشن از دست می دهند.

کدخبر: 1012413 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟