این مرد مرده بود؟! / می گوید زنده ام و تحریم ها را من دور می زنم! + فیلم و عکس چهره باز

به گزارش اختصاصی رکنا، سرهنگ مسلم میراحمدی رییس اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران به رکنا گفت: فروردین ماه امسال پرونده ای مبنی بر جعل و کلاهبرداری به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران ارجاع داده شد و تیمی از کارآگاهان برای رازگشایی و دستگیری عامل این کلاهبرداری ماهرانه وارد عمل شدند.

وی افزود: کارآگاهان در تحقیقات اطلاع پیدا کردند متهم از طریق حوالی های جعلی دست به کلاهبرداری از طعمه هایش می زند و و در بررسی های بیشتر مشخص شد که این مرد با شگرد تبلیغات گسترده در فضای مجازی و جلب اعتماد  از افراد پول هایی را برای حواله به کشورهای دیگر گرفته و با دادن برگه حواله جعلی اقدام به کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ میراحمدی ادامه داد: در ادامه شاکیان وقتی به دفتر کار متهم مراجعه می کنند وی با دادن سفته هایی به نام خود از شاکیان فرصت گرفته و ادعا می کرده که پول دیرتر به حساب آنها در خارج کشور منتقل می شود . بررسی ها نشان از آن دارد که متهم سال  97 توانسته مرگ خود را در ثبت احوال ثبت کند و مشکل اینجا بود که سفته با نام فرد فوت شده هیچ ارزشی ندارد و متهم به راحتی دست به کلاهبرداری می زد.

وی اظهار داشت: متهم حتی با نام فوت شده اش اقدام به اجاره دفتر کرده است تا ردی از او به دست نیاید و در ادامه مشخص شد متهم قبل از سال 97 به اتهام کلاهبرداری تحت تعقیب بوده است و همان سال از کشور خارج و به ترکیه سفر کرده است و در سال 97 نیز برگه فوت خود را در ثبت احوال ثبت کرده است.

سرهنگ میراحمدی گفت: بیش از 8 نفر شاکی شناسایی و پلیس آگاهی تهران مراجعه کرده اند و متهم با جعل حواله های خارجی پول میلیاردی به جیب زده بود که کارآگاهان در با ردزنی متهم و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

این مقام پلیسی در پایان عنوان کرد: بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 12 با توجه به اینکه احتمال می رود متهم دست به کلاهبرداری های دیگر زده باشد با تقاضای چاپ عکس چهره باز متهم خواست تا چنانچه افرادی هدف کلاهبرداری این متهم قرار گرفته اند به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

ادعای عجیب مرد شیاد

این مرد که در گواهی فوتش علت مرگش ایست قلبی ثبت شده می گوید من تحریم ها را دور می زدم و نقش مهمی در اقتصاد داشتم و کلاهبرداری نکردم.

این مرد به رکنا گفت: من در خارج کشور رستوران داشتم و در آنجا با مردم زیادی دوست شدم و وقتی به ایران بازگشتم به خاطر ارتباطی که با آنها داشتم در کار حواله پول به خارج کشور فعالیت کردم و پول ها را به حساب دوستانم واریز می کردم و آنها نیز پول را در خارج کشور در اختیار مشتریانم که در ایران درخواست انتقال پول کرده بودند قرار می دادند یا به شرکت هایی که باید پول واریز می شد انتقال می دادند.

وی افزود: من نمی دانم چطور برایم گواهی فوت ثبت شده و هر چه تلاش کردم نتوانستم گواهی فوتم را باطل کنم و در ماجرای کلاهبرداری پول ها به حساب دوستانم منتقل نشده و به همه سفته دادم که اگر پول هایشان بازگردانده نشده آنها را به اجرا بگذارند.

کدخبر: 1002284 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟