مرد 33 ساله ای که به اتهام سرقت Stealing خودروی زانتیا و مقداری طلا از صاحب خانه اش شکایت کرده بود، در حالی که بیان می کرد با این دست نوشته حتی نمی توانم ماجرای ربوده شدن خودروام را در سیستم مرکزی پلیس Police ثبت کنم، آه سردی کشید و به کارشناس اجتماعی کلانتری سپاد مشهد گفت: در یکی از شهرهای خراسان جنوبی زندگی می کردم اما اوضاع کاری ام رونقی نداشت چرا که رکود در ساخت و ساز مسکن در بازار Store کاری ما نیز تاثیر گذاشته بود و من هم مانند دیگران اوضاع مالی مناسبی نداشتم تا این که روزی یکی از دوستانم پیشنهاد کرد برای رونق کسب و کار به مشهد مهاجرت کنم. او که خودش ساکن مشهد بود، شرایط شغلی مرا در مشهد مناسب توصیف کرد و گفت : «درآمد در شهرهای بزرگ خیلی بهتر از شهرهای کوچک است.» به همین خاطر من هم پس از مشورت با اعضای خانواده، همه سرمایه ام را جمع کردم و راهی مشهد شدم. ابتدا به پیشنهاد دیگران خانه ارزان قیمتی را در محدوده خین عرب مشهد اجاره کردم تا با پول های باقی مانده بتوانم یک دستگاه خودروی خارجی بخرم چرا که دوستانم معتقد بودند باید برای پیشرفت شغلی و مقابل چشمان مشتریانم سوار خودروی خارجی شوم. وقتی موضوع خرید خودروی خارجی را با صاحب خانه ام در میان گذاشتم، او بدون تامل گفت: خودروی زانتیای خود را می فروشد، من هم از این پیشنهاد استقبال کردم و به مبلغ 34 میلیون تومان خودروی او را خریدم اما به خاطر این که پولی به بنگاه معاملات ندهیم به صورت توافقی دست نوشته ای بین خودمان رد و بدل کردیم و قرار شد فردای روز معامله برای تعویض پلاک و ثبت مالکیت خودرو به مراکز قانونی مراجعه کنیم اما فروشنده امروز و فردا می کرد وهر بار به بهانه ای زمان تعویض پلاک را به تعویق می انداخت.

من هم به خاطر این که در طبقه پایین منزل او سکونت داشتم، موضوع را جدی نمی گرفتم و به آن اهمیتی نمی دادم اما چند روز بعد وقتی وارد خانه شدم خودرو را داخل حیاط ندیدم، این درحالی بود که مدارک خودرو و مقداری طلا نیز از منزلم سرقت شده بود. با توجه به این که قفل در حیاط تخریب نشده و خودرو نیز سیستم مخفی قطع کن داشت احتمال دادم این کار توسط صاحب خانه انجام شده است ولی پس از بررسی های لازم فهمیدم که پسر صاحب خانه به مواد مخدر Drugs صنعتی اعتیاد دارد و از افراد سابقه دار است. او نیز از محل قطع کن خودرو خبر داشت. با این همه وقتی برای اعلام سرقت خودرو به پلیس مراجعه کردم تازه فهمیدم که دست نوشته من هیچ اعتباری ندارد و همه اسناد به نام صاحب خانه است حالا هم ...

شایان ذکر است مال باخته مذکور پس از راهنمایی های پلیسی به دستور سرگرد زمینی (رئیس کلانتری سپاد مشهد) به مراجع قضایی معرفی شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 297252 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟