نکونام روی دست ژنرال بلند شد/ عجب شروع دلچسبی!

به گزارش رکنا، در شرایطی که استقلال به دلیل مشکلات عدیده مالی و مدیریتی پیش بینی می شد یکی از بدترین و ناامید کننده ترین فصول و شروع های خودش در لیگ برتر را تجربه کند، جواد نکونام و شاگردانش در آبادان با ارائه یک بازی خوب و منطقی در گرمای تابستانی شهر آبادن همه را شگفت زده کردند و با کسب یک برد پرگل بهترین شروع این در ادوار تاریخ لیگ برتر را رقم زدند. تا پیش از این بهترین شروع استقلال به لیگ پنجم بر می گشت که امیر قلعه نویی و شاگردانش در ورزشگاه آزادی تهران صبا باتری را گلباران کرده بودند.

بهترین شروع استقلال در تاریخ لیگ برتر

بازی با صنعت نفت آبادان پنجمین شروع استقلال در ادوار لیگ برتر بود که آبی پوشان در هفته اول 3 گل و بیشتر وارد دروازه رقبای خود کرده اند. تا پیش از این بهترین شروع استقلال در ادوار لیگ برتر به لیگ پنجم حرفه ای بر می گشت که امیر قلعه نویی و شاگردانش در ورزشگاه آزادی با نتیجه 4 بر یک صبا باتری را شکست دادند. اکنون بعد از 17 فصل بار دیگر استقلال موفق شد در اولین بازی فصل با اختلاف 3 گل برنده شود و با نتیجه 3 بر صفر صنعت نفت آبادان را در خانه حریف شکست دهد. با در نظر گرفتن موضوع میزبانی و میهمانی، می توان گفت برد پنجشنبه شب بهترین شروع استقلال در تاریخ ادوار لیگ برتر محسوب می شود.

پنجمین برد 3 گله آبی ها در گام اول

اولین برد 3 گله استقلال در هفته اول به لیگ دوم بر می گردد که رولند کخ و شاگردانش با نتیجه 3 بر یک پاس تهران را شکست دادند. دومین مورد هم به همین بازی استقلال و صبا باتری در لیگ پنجم بر می گردد. در لیگ هفتم هم مرحوم ناصر حجازی و شاگردانش در ورزشگاه آزادی با نتیجه 3 بر 2 استقلال اهواز را شکست دادند. چهارمین و آخرین برد 3 گله استقلال در شروع فصل تا قبل از لیگ بیست و سوم هم به لیگ دهم بر می گردد که پرویز مظلومی و شاگردانش در شهر تبریز موفق شدند تیم شهرداری با نتیجه 3 بر 2 مغلوب کنند. پس از این ید در 12 دوره بعدی استقلالی ها نتوانستند به هیچ رقیبی در هفته اول لیگ بیش از 2 گل بزنند.

هربار قهرمان شدند، بازی اول را بردند

نکته جالب بعدی اینکه در 4 فصلی که استقلال قهرمان لیگ برتر شده، آبی پوشان در هفته اول به برتری رسیده و 3 امتیاز کامل بازی را کسب کرده بودند. در لیگ پنجم 4 بر یک صبا باتری را بردند، در لیگ هشتم با نتیجه 2 ب صفر ابومسلم مشهد را از پیش رو برداشتند، در لیگ دوازدهم با نتیجه یک بر صفر آلومینیوم هرمزگان را مغلوب کردند و در لیگ بیست و یکم هم با نتیجه یک برصفر تیم هوادارا مغلوب فرهاد مجیدی و شاگردانش شد. البته فصل های زیادی هم بوده است که استقلال شروع خوبی داشته اما در ادامه دچار مشکل شده است؛ به عبارت دیگر بردن بازی اول شرط لازم قهرمانی آبی ها است، اما کافی نیست.

استقلال

منبع: روزنامه گل

کدخبر: 918374 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟