آخرین احتمالات نقل و انتقلاتی پرسپولیس با حضور مربی اسپانیایی / اسماعیلی فر رفت و آل کثیر ماندنی شد

به گزارش رکنا، سرمربی جدید پرسپولیس درنهایت 10 روز بعد از توافق با این تیم راهی ایران شد و روز گذشته به دیدار رضا درویش رفت. گاریدو در این جلسه در جریان آخرین فعالیت‌های نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس قرار گرفت و همچنین به وی اطلاع داده شد که به احتمال خیلی زیاد فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر از بیست و پنجم مرداد ماه آغاز خواهد شد. البته این مربی تقویم مسابقات لیگ نخبگان را هم داشت و تاکیدش این بوده و هست که نباید زمان را از دست داده و باید در اولین فرصت تمرینات آماده‌سازی خود را شروع کنند. هر‌چند او هنوز به‌طور دقیق نمی‌داند که اگر قرار باشد از فردا تمرینات خود را شروع کنند با چه تعداد نفرات قرار است این اتفاق رخ دهد. در همین راستا او خواستار لیست تیمش برای شروع تمرینات شده‌‌ تا براساس آن بتواند زمان مناسبی را برای آغاز تمرینات آماده‌سازی در نظر بگیرد. 

  آخرین فرصت برای تکمیل لیست

تغییر در برنامه شروع فصل جدید مسابقات لیگ و حضور گاریدو در ایران، مدیریت باشگاه پرسپولیس را به تکاپو انداخته تا هر چه زودتر لیست تیم‌شان را تکمیل و برای فصل جدید استارت بزنند. در شرایط فعلی اگر قرار باشد پرسپولیس با نفرات فعلی‌اش استارت بزند نفراتی چون امیررضا رفیعی، مهرشا اسدی و احمد گوهری به‌عنوان دروازه‌بان‌ها، امید عالیشاه، وحید امیری، محمدحسین کنعانی زادگان، سروش رفیعی، سینا اسدبیگی، مسعود ریگی، محمد‌مهدی احمدی، مهدی عبدی، میلاد سورگی، علیرضا خدادادی، مرتضی پورعلی‌گنجی و تعداد دیگری از بازیکنان جوان در تمرینات این تیم شرکت خواهند داشت. در این میان بازیکنانی نظیر علی نعمتی، فرشاد فرجی، سعید صادقی و عیسی آل‌کثیر هم قرار است به‌زودی تکلیف‌شان را با پرسپولیس مشخص کنند. در سوی دیگر نیز باید جدایی مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر از جمع سرخپوشان را تقریبا قطعی دانست. علیرضا بیرانوند وضعیت نامشخصی دارد و درباره او هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. از جمع خارجی‌های پرسپولیس نیز وحدت حنانوف را باید جدا‌شده بدانیم، ارونوف در اردوی تیم المپیک کشورش به‌سر می‌برد، عبدالکریم حسن نیز به دنبال بازگشت به فوتبال قطر‌ بوده و گولسیانی هم راهی تعطیلات شده تا در کنار آن به پیشنهادات رسیده هم فکر کند. قدر مسلم این باشگاه ابتدا باید تکلیف بازیکنان آزادش را در پست‌های مختلف مشخص کند و بعد از آن در پستی که نیاز به تقویت دارد اقدام به جذب بازیکن کند؛ اما به نظر می‌آید استراتژی مسئولان باشگاه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات هنوز برای خودشان هم مشخص نشده است. 

  علیپور زودتر تصمیم بگیرد

علی علیپور به همراه خانواده‌اش راهی ترکیه شده تا چند روزی را به تفریح بپردازد. او قرار شده در این مدت به پیشنهاد پرسپولیس فکر کند و تا آخر هفته جواب دهد. این در شرایطی است که او تمایلی ندارد با رقم 24 میلیارد تومان (سقف قرارداد پرسپولیس) دوباره سرخپوش شود و توسط نزدیکانش تحریک می‌شود که به قراردادهای بهتر پیشنهاد مثبت دهد. در همین راستا یکی از مسئولان این باشگاه ب گفت: «علیپور تنها گزینه باشگاه برای تقویت خط حمله نیست و ما یک گزینه ایرانی که محمدرضا آزادی باشد را نیز در لیست داریم. جدا از آن گاریدو در نظر دارد حتما یک مهاجم خارجی با‌کیفیت به لیست تیم اضافه شود و دو سه گزینه نیز برای این پست مدنظر دارد. با شرایط موجود علیپور اگر واقعا دوست دارد به پرسپولیس برگردد باید زودتر تصمیم خود را بگیرد.»

  خارجی‌های پرسپولیس از یورو می‌آیند؟

پرسپولیس در حال حاضر از جمع نفرات خارجی خود فقط در مورد اوستون اورونوف اطمینان دارد که فصل بعد در جمع سرخپوشان باقی خواهد ماند. البته اگر او هم مثل عبدالکریم هوایی نشود؛ چراکه یکی دو تیم عربستانی از جمله الاتفاق برای جذبش حاضر شده پول خوبی بدهد. گولسیانی و وحدت نیز قراردادی با باشگاه خود ندارند. در این شرایط گاریدو بدش نمی‌آید که لیست تیمش را با نفرات خارجی مدنظر خود تکمیل کند. او اخیرا در آلمان مسابقات یورو را از نزدیک تماشا کرده و اطرافیانش مدعی‌اند چند بازیکن خوب هم پسندیده است اما منتظر است تا بودجه باشگاه پرسپولیس را جهت جذب بازیکن خارجی بداند. قدر مسلم اگر قرار باشد بیرانوند، ترابی و اسماعیلی‌فر از پرسپولیس جدا شوند فقط بازیکنان خارجی با‌کیفیت هستند که می‌توانند جای آنها را پر کنند. حتی خود مسئولان این باشگاه هم به این نتیجه رسیده‌اند که بازیکنان داخلی بازار نقل و انتقالات با توجه به هزینه‌ای که برای جذب‌شان خواهد شد نمی‌توانند گزینه ایده‌آلی برای نفرات جدا‌شده باشند و از این رو چند گزینه خارجی را نیز مدنظر دارند. در همین راستا نیز بازیکنان خارجی که به باشگاه پرسپولیس در روزهای اخیر از سوی ایجنت‌ها معرفی شده نام‌شان به گاریدو داده شد تا در‌مورد آنها تصمیم‌گیری کند. به نظر می‌آید پرسپولیس به دنبال این است بازیکنانی خارجی با قیمت 400 تا 450 هزار دلار جذب کند و این موضوع را نیز به اطلاع سرمربی اسپانیایی‌اش رسانده است. 

  صادقی و فرجی در آب‌نمک

باشگاه پرسپولیس در‌مورد تمدید قرارداد با گولسیانی هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است. در واقع این باشگاه در نظر دارد گولسیانی را با دستمزد 500 هزار دلاری حفظ کند در حالی که این بازیکن فصل قبل 550 هزار دلار گرفته و دنبال افزایش 30 درصدی قراردادش است. اگر قرار باشد گولسیانی از پرسپولیس جدا شود، آن وقت قرارداد فرشاد فرجی برای یک فصل دیگر تمدید خواهد شد در غیر این صورت با ماندن گولسیانی او باید راهی تیم دیگری شود. در‌مورد سعید صادقی هم تقریبا همین شرایط وجود دارد. چنانچه پرسپولیس بتواند یک وینگر خارجی جذب کند آن وقت بعید است صادقی حفظ شود. در این میان مهدی لیموچی هم یکی از گزینه‌های داخلی برای پست وینگر راست است. از آنجا که بحث بازگشت محمد عمری در تابستان یا نهایتا نیم‌فصل مطرح است، صادقی شانس زیادی برای ماندن در جمع سرخپوشان ندارد. هر‌چند ایجنت او با گاریدو مشترک است و شاید این مساله در ماندن او در پرسپولیس تاثیرگذار باشد. ناگفته نماند که اوسمار این بازیکن را در لیست مازاد خود قرار داده بود. 

  آل‌کثیر و نعمتی ماندنی هستند

دو بازیکنی که باشگاه پرسپولیس برای حفظ آنها به نتیجه رسیده علی نعمتی و عیسی آل‌کثیر هستند. با توجه به اینکه جدایی عبدالکریم از پرسپولیس تا حدی قطعی است، پرسپولیس حتما برای پست دفاع چپ نعمتی را حفظ خواهد کرد و دنبال یک مدافع چپ‌پای دیگر هم خواهد بود. عیسی هم اگرچه با باشگاه پرسپولیس یک فصل دیگر قرارداد دارد اما این قرارداد نیاز به رضایت طرفین دارد. هر دو طرف راضی به ادامه کار هستند و بعید است مشکلی برای ماندن عیسی در جمع سرخپوشان وجود داشته باشد. مخصوصا اینکه اصلا دوست ندارد اشتباه فصل قبل را تکرار کند.

منبع: فرهیختگان

کدخبر: 1015884 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟