مهم ترین اخبار پلیسی 24 ساعت گذشته مازندران

به گزارش رکنا از مازندران؛ گزیده اخبار پلیسی استان مازندران در شانزدهم مهر ماه به این شرح است:

 

کشف ۱۲٫۵ کیلوگرم شیشه در بهشهر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از کشف ۱۲.۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه در شهرستان بهشهر خبر داد.

دستگیری سه سارق حرفه ای در محمود آباد

جانشین انتظامی استان از دستگیری 3 سارق حرفه ای داخل ‌خودرو و کشف 30 فقره سرقت محتویات داخل خودرو در شهرستان محمودآباد خبر داد‎

سردار سید موسی حسینی در تشریح این خبر گفت: با توجه به سرقت های داخل خودرو و قطعات آن در سطح شهر محمودآباد مراتب در  دستور کار  پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با اجرای طرح یک هفته ای و با حضور فیزیکی و نامحسوس نیروهای تخصصی اطلاعات و پلیس آگاهی در ساعات مختلف، موفق به دستگیری 3 سارق در این خصوص شدند .

جانشین انتظامی استان مازندران تصریح کرد: متهمان در تحقیقات پلیسی به 30 فقره سرقت اعتراف کردند که با دستور قضایی، روانه زندان شدند.

سردار حسینی در پایان تاکید کرد: شهروندان اتومبیل خود را به لوازم ایمنی ضدسرقت مانند سیستم دزدگیر، قفل فرمان، قفل پدال، سوئیچ مخفی و سایر لوازم بازدارنده از سرقت مجهز و هنگام ترک اتومبیل از بجای گذاشتن کیف پول، گوشی تلفن همراه، رم و فلش رادیو پخش، اسناد و مدارک و هر گونه لوازم و اموال با ارزش در داخل اتومبیل که باعث تحریک سارقان می شود، پرهیز کنند.

ترخیص فوق العاده وسایل نقلیه توقیفی

سرهنگ بیگلری، رئیس پلیس راهور استان مازندران از ترخیص فوق العاده وسایل نقلیه توقیفی به مناسبت هفته فراجا خبر داد .

سرهنگ نصرالله بیگلری با تبریک هفته فراجا به همکاران و شهروندان استان مازندران، گفت: به مناسبت هفته فراجا طرهای متنوعی از سوی فرماندهی انتظامی استان به اجرا در خواهد آمد .

وی ترخیص خودرهای وسیله توقیفی را یکی از این طرح ها برشمرد و اظهار داشت:  کلیه رانندگان وسایل نقلیه ای که خودرو و موتورسیکلت آنان در پارکینگ توقیف می باشد چنانچه منع قضایی برای ترخیص آنها وجود نداشته باشد می توانند با حضور در دفاتر پلیس +10 و یا از طریق سامانه اینترنتی پلیس من نسبت به ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام کنند .

سرهنگ بیگلری، با اشاره به این که در این طرح حداکثر مساعدت ممکن برای تقسیط جرائم خودرهای دارای جرایم معوقه بعمل خواهد آمد تصریح کرد: این طرح  همچنین شامل خودروهایی که در بحث عفاف و حجاب توقیف شده اند نیز خواهد شد .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران با بیان این که هماهنگی‌های لازم با مراکز ترخیص  در شهرستان های تابعه استان برای تسریع در ترخیص و تحویل خودرو به مالکیت در هفته انتظامی انجام شده است، افزود: در راستای مساعدت و  جلب رضایت عمومی شهروندان  از توقیف خودروهای مسافران، بانوان تنها، توقیف در محورهای برون‌شهری و ساعات شبانه در طول هفته نیروی انتظامی خودداری می شود.

 

رونمایی از طرح های هوشمند پلیس در هفته فراجا

سردار مفخمی، فرمانده انتظامی استان مازندران در آیین رونمایی از طرح های فن آورانه و هوشمند پلیس در هفته فراجا، گفت: نگاه پلیس هوشمند به آینده، پاسخ به میل انسانی و ایجاد سیستم خود تنظیمی اجتماعی است .

در این مراسم سرهنگ عباس قادری معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فرماندهی انتظامی استان مازندران ضمن ارائه گزارشی از اقدامات معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات فرماندهی استان در هوشمند سازی پلیس استان، مهمترین دستاوردهای این معاونت را ارتقاء نرم افزار سامانه هوشمند پلاک خوان و پروژه ارتقاء فیبر نوری با مشارکت شرکت های مخابراتی استان عنوان کرد.

سرهنگ قادری با تاکید بر ضرورت همکاری و نگاه مشترک در دستیابی به اهداف هوشمند سازی پلیس تصریح کرد: تحولات ایجاد شده سبب افزایش آگاهی، توسعه و بالا رفتن سطح توقعات و انتظارات شهروندان در دستیابی به امنیت پایدار خواهد شد .

در ادامه این نشست سردار مفخمی شهرستانی، با بیان این که کارآمدی پلیس هوشمند منوط به وجود شهروند هوشمند است ، گفت: مهمترین مساله در فراگیری هوشمندانه، رعایت و اعتماد به قانون و قانونمندی است.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: نگاه پلیس هوشمند به آینده، پاسخ به میل انسانی، ایجاد سیستم خود تنظیمی اجتماعی، آزادی عمل و فراغت از محدودیت و کنترل  است و قانون مندی و قانون مداری همگانی شرط لازم داشتن جامعه سالم و پویاست و تلاش برای ساخت یک جامعه قانون مدار است .

این مقام انتظامی در خاتمه، طراحی سامانه های پلیسی نظیر کنترل هوشمند مجرمان، کنترل هوشمند محورهای مواصلاتی و تجهیز نیروهای عملیاتی به دوربین های البسه را از جمله طرح های هوشمند پلیس برشمرد و افزود:استفاده از ظرفیت های هوش مصنوعی برای پیش بینی ترددها و وضعیت محورهای مواصلاتی استان از دیگر طرح هایی است که به عنوان طرح پایلوت در استان به اجرا در خواهد آمد .

 

رکنا مازندرت / مسعود پاشنا

 

کدخبر: 1049091 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟