اختصاص ۳۰ هزار میلیارد جهت توسعه طرح های مختلف مازندران

به گزارش رکنا از مازندران؛ ایرنا نوشت: محمد شیخ حسینی روز جمعه درحاشیه بازدید ازمجتمع تولید گل وگیاه رویش شهرستان آمل از اختصاص ۵۰۰ هزار میلیارد ریال از سوی این بانک در سراسر کشور برای حمایت از طرح‌های جدید ونیز توسعه‌ای بخش‌های صنعت، کشاورزی، مسکن وخدمات خبر داد و گفت: بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال از این تسهیلات سهم استان مازندران بوده که از ابتدای امسال تاکنون پرداخت شد.

وی افزود: در این مدت متقاضیان زیادی با ارائه طرح‌های توجیهی متوسط و کوچک در بخش‌های تعاون و در بخش‌های دیگر از محل پیش بینی توزیع تسهیلات صندوق توسعه ملی، تسهیلات نهادهای حمایتی و تبصره‌ای بهره‌مند شدند.

این مقام مسوول تصریح کرد: بانک توسعه تعاون در تامین مالی بخش واقعی اقتصاد با محوریت شرکت‌های تعاونی، تعاون گران، شرکت‌های خرد و متوسط و خوداشتغالی در نهادهای حمایتی بوده است و حمایت از تعاونگران، تعاونی ها، اتحادیه‌ها و بنگاهای کوچک و متوسط است که با هدایت درست نقدینگی، باعث رونق تولید و تقویت بخش تعاون شده و فعالیت آن در راستای کمک به رشد اقتصادی و مهار تورم بوده است.

اختصاص ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی برای بخش صنعت و کشاورزی مازندران

مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور با اشاره به اینکه مجتمع گل وگیاه رویش آقای قلی زاده در شهرستان آمل و نیز پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک در شهرستان جویبار از حمایت‌های تسهیلاتی این بانک و دیگر منابع بانکی در مراحل مختلف ساخت تا تولید بهره‌مند شده است، اضافه کرد: برای طرح توسعه‌ای مجتمع گل زینتی رویش آمل نیز تسهیلات درخواستی و مورد نیاز توسط بانک توسعه تعاون تصویب شده و پرداخت خواهد شد.

شیخ حسینی همچنین به حوزه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و تسهیلات مشاغل خانگی که ۱۰۰ درصد تکالیف بانک توسعه تعاون بوده اجراشده است، اشاره و اضافه کرد: همچنین بیش از ۹۰ درصد تسهیلات به مشمولان نهادهای حمایتی پرداخت‌شده است.

وی یادآورشد: حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال در حوزه نهادهای حمایتی ازجمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و بنیادشهید وامورایثارگران درقالب طرح‌های ایجاد اشتغال و حمایتی امسال تسهیلات پرداخت شد.

کدخبر: 1047620 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟