زنگ گردشگری در مدارس لرستان نواخته شد

به گزارش رکنا از لرستان؛ در این آیین نمادین، دانش آموزان ضمن آشنایی با جاذبه های گردشگری استان و شهرستان خرم آباد، با مزایای ثبت جهانی دره خرم آباد آشنا شدند.

در این آیین، به ۳ نفر از دانش آموزان مدرسه یاد شده، هدایایی در رابطه با سوالات مطرح شده اهدا شد.

توسعه گردشگری باعث معرفی بهتر امنیت ایران به جهان می شود

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در این مراسم گفت: توسعه گردشگری و معرفی جاذبه های گردشگری ایران اسلامی، می تواند موجب معرفی بیشتر ایران امن به جهانیان شود.

 عطا حسن پور در آیین نواخته شدن زنگ گردشگری در مدرسه خدیجه کبری (س) خرم آباد افزود: توسعه گردشگری و معرفی جاذبه های گردشگری کشورمان می تواند پروژه ایران هراسی دشمنان انقلاب را با شکست مواجه کند و گردشگران می توانند سفیران خوبی برای معرفی امنیت ایران باشند.

او اضافه کرد: توسعه گردشگری بهترین راهکار برای مقابله با ایران هراسی آمریکاییهاست تا بتوانیم امنیت و ثبات و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را به جهانیان معرفی کنیم.

او تصریح کرد: با توجه به مسئله مهم صلح در جهان کنونی، شعار سال هفته گردشگری نیز با عنوان «گردشگری و صلح» انتخاب شده تا اهمیت گردشگری را در ایجاد صلح جهانی نشان دهد.

حسن پور در ادامه با اشاره به پرونده ثبت جهانی دره خرم اباد و اهمیت آن نیز اظهار داشت: با ثبت جهانی دره خرم آباد زمینه توسعه اقتصادی و فرهنگی به واسطه جاذبه های گردشگری در استان و شهرستان خرم آباد فراهم می شود که در این راستا همه شهروندان از آن بهره مند می شوند.

او اضافه کرد: غارهای پیش از تاریخ دره خرم آباد در نوع خود در جهان بی نظیر بوده و می تواند به عنوان هدف گردشگری مورد توجه گردشگران در سراسر جهان قرار گیرد.

بر پایه این گزارش با توجه به ظرفیت های موجود در دبیرستان یاد شده و درخواست مدیران این هنرستان، راه اندازی رشته گردشگری مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا دانش آموزان علاقمند بتوانند در مقطع دبیرستان از این رشته و دروش آن بهره مند شوند.

همچنین، همزمان با هفته گردشگری و هفته دفاع مقدس، کارکنان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با حضور در یادمان شهدای گمنان خرم آباد، با آرمان های امام راحل و انقلاب تجدید پیمان کردند.

هفته گردشگری از ۵ لغایت ۱۱ مهر ماه با برگزاری برنامه های مختلف در استان برگزار می شود.

امین پارسا/ لرستان

کدخبر: 1045379 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟