باغ موزه دفاع مقدس لرستان آماده افتتاح است

به گزارش رکنا از لرستان؛ سرهنگ محسن رشیدی در خصوص آخرین وضعیت باغ موزه دفاع مقدس افزود:سازه باغ موزه دفاع مقدس از سال ۹۰ کلنگ‌زنی شد ولی با افت و خیزهایی که به لحاظ تامین اعتبار داشت از سال ۹۹ بخشی از اعتبارات این پروژه در سفر اول هیات دولت سیزدهم به لرستان مصوب و بخش دیگری از اعتبارات از محل‌های دیگری با مساعدت استاندار و سازمان برنامه و بودجه تامین شد.

وی اضافه کرد: باغ موزه دفاع مقدس لرستان به لحاظ فیزیکی آماده بوده اما به لحاظ محتوایی هنوز آماده نشده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت:برای محتواسازی باغ موزه دفاع مقدس استان نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی هستیم.

این مسئول اضافه کرد:به عنوان نمونه یک ششم شهدای لرستان متعلق به دستگاه تعلیم و تربیت و دانش‌آموزان و معلمان بوده و قطعا نقش آموزش و پرورش لرستان در محتواسازی بسیار مهم است.

رشیدی بیان کرد:همچنین اداره راه، جهاد سازندگی و هلال‌احمر نیز در محتواسازی می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند.

وی ادامه داد: راه دسترسی باغ موزه دفاع مقدس لرستان با مشکلاتی مواجه است و قرار بود ۲۰۰۰ متر مربع زمین با صدا وسیما تهاتر کنیم اما میسر نشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان اظهار کرد:همچنین ساختمان مجاور موزه دید فیزیکی را گرفته و حدود چهار ماه است که رای قلع بنا از کمیسیون ماده ۱۰۰ اخذ شده اما تاکنون اجرایی نشده است.

رشیدی گفت:برای افتتاح باغ موزه دفاع مقدس لرستان تعدادی تانک و ادوات از ایرانشهر و قزوین به استان آوردیم و برای چیدمان آماده هستند.

وی افزود:باغ موزه دفاع مقدس در لرستان آخرین نسخه در کشور است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بیان کرد:این مجموعه فرهنگی و گردشگری است و شهردار خرم‌آباد قول دادند پل پیوند را احداث کنند و چنانچه محقق شود به مجموعه‌ای بی‌نظیر در کشور تبدیل خواهد شد.

کدخبر: 1042391 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟