۷۴ هزار و ۶۷۲ نفر ساکنین روستایی لرستانی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند

محمدرضا عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار رکنا در لرستان؛ با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، افزود: نوع بیمه براساس تکالیف و ماموریت‌های ابلاغ شده به صندوق مشخص می‌شود و شامل ساکنین روستا، ساکنین مناطق عشایری، کشاورزان غیرساکن روستا، ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافربری، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، مدیران و مربیان روستا مهد، سازمان دامپزشکی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی است که هر یک مشمول مقررات و ضوابط بیمه‌ای خاص خود هستند.

وی گفت: بیمه شده به عنوان فردی است که با پرداخت مبالغی به عنوان حق بیمه تعیین شده، حق استفاده از مزایای مقرر در آئین نامه صندوق را دارد که شامل بیمه شده فعال و بیمه شده غیرفعال است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان اضافه کرد: بیمه شده فعال به فردی گفته می‌شود که هنوز تاریخ پایان دوره آخرین حق بیمه پرداختی وی نرسیده است.

عسگریان تصریح کرد: بیمه شده غیرفعال فردی بوده که تاریخ پایان دوره آخرین حق بیمه پرداختی وی گذشته و بیمه شده غیرفعال شامل بیمه شده غیرفعال متصل وغیرفعال منفصل است.

وی ادامه داد: فردی که کمتر از یکسال از تاریخ پایان دوره آخرین حق بیمه پرداختی وی گذشته است بیمه شده غیرفعال متصل و فردی که بیش از یکسال از تاریخ پایان دوره آخرین حق بیمه پرداختیش گذشته است بیمه شده غیرفعال منفصل گفته می‌شود.

 هزار و ۱۷۰ مرد و ۳۰ هزار و ۹۲۵ زن تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستائیان هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان با اشاره به اینکه ۱۰۷ هزار و ۹۵ نفر اعضای بیمه شده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۷۶ هزار و ۱۷۰ مرد و ۳۰ هزار و ۹۲۵ زن هستند.

عسگریان درصد ضریب پوشش بیمه در استان را ۳۱.۳۶ درصد اعلام و اضافه کرد: براساس مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جامعه هدف در لرستان ۲۶۰ هزار و ۴۸۹ نفر بوده که از ۸۱ هزار و ۶۹۹ نفر عضو، ۵۷ هزار و ۶۳۳ نفر اعضای فعال هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان اضافه کرد: مجموع جمعیت بیمه شده ۱۸ تا ۴۹ ساله بر اساس سن تمام روستایی، عشایری و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر بدون در نظر گرفتن افراد تحت پوشش سایر صندوق‌های بیمه اجتماعی محاسبه می‌شود.

رشد ۸.۶۸ درصدی بیمه شدگان لرستانی در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان

این مسئول گفت: تا مرداد ماه ۱۴۰۳ تعداد اعضای بیمه شده ۱۰۲ هزار و ۲۴ نفر بودند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۹۳ هزار و ۸۷۵ نفر بودند ۸.۶۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

عسگریان بیان کرد: از مجموع ۱۰۷ هزار و ۹۵ نفر اعضای بیمه شده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان ۷۴ هزار و ۶۷۲ نفر ساکنین مناطق روستایی، ۴۹۴۸ نفر ساکنین مناطق عشایری، ۶۹۱۲ نفر کشاورزان غیرساکن روستا، ۲۰۷۹ نفر ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، ۱۰ هزار ۶۳۴ نفر رانندگان حمل بار و مسافر، ۵۰۷ نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، ۳۰ نفر مدیران و مربیان روستامهدها، هشت نفر سازمان دامپزشکی، ۲۲۰ نفر شاغلین فصلی، ۲۰۷۱ نفر کیمته امداد، ۲۱۶۹ نفر بهزیستی، و ۲۸۴۵ نفر مادران مشمول ماده ۲۱ هستند.

امین پارسا/لرستان

کدخبر: 1042146 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟