در اولین روز از جشنواره چهل و یکم فیلم کوتاه تهران چه گذشت؟

به گزارش رکنا به نقل از ستاد خبری چهل‌ و یکمین جشنواره بین‌ المللی فیلم کوتاه تهران ، این رویداد که از روز گذشته در پردیس سینمایی ملت تهران آغاز به کار کرد، در روز نخست برگزاری با حضور قابل توجه اهالی و علاقه‌مندان به سینمای کوتاه ایران همراه شده است.در اولین روز از این رویداد، صف‌های طولانی در سالن‌های مختلف پردیس ملت وجود داشت؛ صف‌هایی که می‌توان حدس زد با توجه به ذات یک رویداد سینمایی متمرکز، در ادامه این دوره طولانی‌تر و شلوغ‌تر شود.

این ازدحام در حالی است که تماشای آثار در این دوره جشنواره برای علاقه‌مندان در همه بخش‌ها رایگان نیست و پس از بلیت‌فروشی امکان‌پذیر می‌شود. با این حال وجود صف‌های طولانی در جشنواره کاملا محسوس است و خصوصا برای فیلم‌های بخش اصلی مسابقه سینمای ایران از مقابل سالن تا دو طرف انتهای ساختمان پردیس ملت ادامه می‌یابد. این ازدحام تا جایی ادامه یافت که برخی از مخاطبان نشسته بر زمین سالن‌ها به تماشای فیلم‌های دلخواه خود پرداختند.علاوه بر این بلیت فروشی جشنواره باعث شده بود تا روند حاکم بر نمایش آثار نیز منظم‌تر پیش رفته و به استانداردهای یک جشنواره معتبر بین‌المللی نزدیک و نزدیک‌تر شود.اگرچه فیلم کوتاه با چهره‌ها پیوندی عمیق ندارد و خود چهره‌ساز است، اما همواره همراهی و حمایت آن‌ها را با خود یدک می‌کشد.

در روز اول جشنواره هنرمندانی همچون محمد کارت، سجاد افشاریان، علی شادمان، مهتاب ثروتی، آیدا ماهیانی، سیاوش چراغی پور ، مهرداد خوشبخت، علی غریب، دانش اقباشاوی، سعید قطبی‌زاده، حسین امیری دوماری و... به خانه جشنواره تهران آمدند و به تماشای فیلم‌های کوتاه نشستند. نکته جالب توجه در پردیس ملت در روز اول رویداد این بود که ازدحام برای تماشای آثار تنها منحصر به فیلم‌های داستانی نبود بلکه آثار بخش بین‌الملل و اکران‌های جنبی نیز با استقبال خوبی مواجه شدند.چنانچه سالن‌های 6 و 10 پردیس سینمایی ملت که به فیلم‌های بخش مسابقه سینمای بین‌الملل و بخش‌های جانبی مثل شاخه زیتون اختصاص دارد، در روز نخست مملو از تماشاگر شد و در سانس‌های خاصی مانند فیلم‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی، استقبال چشمگیر تماشاگران، توجه اهالی رسانه را نیز جلب کرد.

فرزند شهید سید رضی موسوی از شهدای مقاومت نیز مهمان ویژه بخش شاخه زیتون بود و با حضور در جشنواره چهل و یکم از نگاه ویژه پدر شهید خود به سینما و تاثیر فرهنگ و هنر بر روحیات مبارزان گفت. در این روز نمایش فیلم‌های بخش واقعیت مجازی که به شکل رقابتی برگزار می‌شود، با حضور علاقه‌مندان به سینما و فناوری در محوطه بیرونی پردیس ملت صورت گرفت و آن‌ها با بر چشم گذاشتن عینک‌های مخصوص تجربه متفاوتی را رقم زدند.نمایشگاه کتاب و سینمای جشنواره نیز فروش ۱۱۰ عنوان کتاب سینمایی و هنر را در روز اول در دستور کار خود داشت و مورد توجه حاضران در جشنواره قرار گرفت.نمایشگاه عکس تهران که برگزیدگان خود را در افتتاحیه معرفی کرد نیز منتخب آثار خود را به نمایش گذاشت.

در افتتاحیه این رویداد نکوداشت سینماگران درگذشته به رسم هر ساله آغازی با ادای احترام به هنرمندان فقید و بزرگان بود.نکته دیگر جالب توجه در جشنواره تهران حضور طیف‌های گسترده مخاطبانی بود که هم از پوست اندازی در سینمای کوتاه ایران و ظهور و بروز نسلی نو از کارگردانان حکایت می‌کرد هم قابلیت‌های سینمای کوتاه را برای حرکت در مسیر راه اندازی و رونق اکران آن در آینده ای نزدیک نوید می‌بخشید.

چهل‌ویکمین جشنواره بین‌ المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا 2 آبان 1403 در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

کدخبر: 1053364 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی