انواع و اقسام سبد میوه حصیری رنگارنگ / عکس

به گزارش رکنا، سبد میوه حصیری رنگارنگ این روزا توی خونه‌های دخترای ایرانی خیلی به چشم میاد. مخصوصاً اونایی که دنبال چیزای خاص و دست‌ساز هستن، یه سبد حصیری پر از رنگ‌های شاد و گرم رو می‌ذارن وسط میز آشپزخونه یا پذیرایی‌شون. حالا چرا این سبدها انقدر طرفدار پیدا کردن؟ خب، شاید به خاطر اینه که هم حس و حال سنتی می‌دن و هم به‌خاطر رنگ‌های متنوعشون یه جور انرژی مثبت به خونه میارن. جنس این سبدها از حصیره، یه ماده طبیعی که از قدیم توی صنایع دستی ایران جایگاه ویژه‌ای داشته. از جنوب ایران گرفته تا شمال، هنر بافت حصیر همیشه بخشی از زندگی مردم بوده. مدل های سبد میوه حصیری رنگارنگ را در ادامه ببینید.

سبد میوه حصیری

تنوع در سبد میوه حصیری

دخترای ایرانی از این سبدهای میوه حصیری رنگارنگ برای دکوراسیون استفاده می‌کنن چون دنبال چیزایی هستن که هم شیک باشه و هم یه ریشه تو فرهنگ قدیمی داشته باشه. اونا دوست دارن خونه‌هاشون یه ترکیب از سنت و مدرنیته باشه. این سبدها، با رنگ‌های گرم و زنده‌ای که دارن، به خوبی این نیاز رو جواب می‌دن. تو خیلی از خونه‌ها می‌بینی که یه سبد میوه حصیری با میوه‌های تازه مثل سیب، پرتقال یا حتی لیمو روی میز چیده شده. این سبدها نه‌تنها می‌تونن جایی برای نگهداری میوه باشن، بلکه یه جور تزئین طبیعی و ساده هم هستن که به فضای خونه رنگ و روح می‌بخشه.

سبد میوه حصیری رنگی

انواع سبد میوه حصیری

یه چیزی که خیلی جالبه اینه که این سبدها فقط برای نگهداری میوه نیستن. خیلی از دخترای ایرانی ازشون برای نگهداری وسایل دیگه هم استفاده می‌کنن. مثلاً توی آشپزخونه برای گذاشتن نون یا حتی سبزی‌ها، یا توی اتاق خواب واسه مرتب کردن وسایل کوچیک‌تر. این همه‌کاره بودنشون یه دلیل دیگه‌ست که باعث شده دخترای ایرانی با این سبدها حسابی حال کنن. اونا به دنبال چیزایی هستن که هم کاربردی باشه و هم یه جور زیبایی به خونه بده. این سبدها با اون بافت حصیری و رنگ‌های شادشون، هر دوی این ویژگی‌ها رو دارن.

مدل های سبد میوه حصیری

سبد میوه حصیری عکس

تصویرهای سبد میوه حصیری

جنس این سبدهای حصیری از نی و حصیره که توی مناطق گرم و مرطوب ایران مثل جنوب کشور پیدا می‌شه. دخترای ایرانی که به محیط زیست و چیزای طبیعی اهمیت می‌دن، خیلی این نوع مواد رو دوست دارن. چون حصیر یه ماده طبیعیه و بعد از اینکه کارش تموم شد به طبیعت برمی‌گرده، درست برعکس خیلی از وسایل پلاستیکی که همه جا پرشده. سبد میوه حصیری رنگارنگ یه انتخاب خوب برای کساییه که دوست دارن یه وسیله شیک، اما در عین حال دوست‌دار طبیعت توی خونه‌شون داشته باشن.

سبد میوه حصیری ترند

سبد میوه حصیری شیک

سبد میوه حصیری زیبا

تصاویر سبد میوه حصیری

سبد میوه حصیری تصاویر

عکس از سبد میوه حصیری

عکسهای سبد میوه حصیری

 

این سبدهای میوه رنگارنگ یه جورایی نماد فرهنگ و هنر دست زنای ایرانیه. خیلی از این سبدها رو زنای روستایی و عشایر می‌بافن و با این کار یه جور استقلال اقتصادی برای خودشون درست کردن. وقتی دخترا این سبدها رو می‌خرن، نه‌تنها دارن از هنر دست یه زن حمایت می‌کنن، بلکه یه جورایی دارن به رشد اقتصادی زنای محلی کمک می‌کنن. این سبدها یه پلی هستن بین دخترا و زنای شهری و هنر و فرهنگ زنای روستایی. یه جور ارتباطی که هم زیباست و هم پرمعنا.

سبد میوه حصیری تصویر

عکسهای سبد میوه حصیری

در کل، سبد میوه حصیری رنگارنگ یه انتخاب عالی برای دخترای ایرانیه که هم به زیبایی و شیک بودن اهمیت می‌دن و هم می‌خوان یه نشونه از فرهنگ و هنر دست توی خونه‌شون داشته باشن. این سبدها با رنگ‌ها و طرح‌های متنوعشون فضای خونه رو از یکنواختی در میارن و یه حس سرزندگی و نشاط به خونه می‌دن. از طرفی هم، هرکدوم از این سبدها یه داستان دارن؛ داستان زنایی که با عشق و مهارت حصیر می‌بافن و از دل همین هنر دست، زندگیشونو می‌چرخونن

منبع: میریتو

کدخبر: 1045730 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی