صدور حکم اعدام برای عامل حمله مرگبار به سفارت آذربایجان تکذیب شد / پرونده در چه مرحله ای است؟

به گزارش رکنا، سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده پاسارگاد خودرو نسیم و متهم آن گفت: در مورد ایشان به اتهام کلاهبرداری ۷ میلیارد تومان قرار قانونی صادر شده است. بیش از دو سال در زندان بسر برده و پس از تحمل این میزان حبس که بدل از جزای نقدی بوده الان در بازداشتگاه تهران بزرگ است و در حال تحمل مجازات رد مال است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه تلویزیون آذربایجان اعلام کرده که عامل حمله به سفارت آذربایجان به اعدام محکوم شده است؟ گفت: پرونده شخص مهاجم به سفارت آذربایجان که منجر به قتل عمدی کارمند سفارت شد، در هفته گذشته به دادگاه کیفری یک ارسال شده و در مرحله تشریفات رسیدگی است و هنوز دادگاهی تشکیل نشده که بخواهیم بگوییم رایی صادر شده است.

فیلم لحظه درگیری مرد مسلح در سفارت آذربایجان

انگیزه حمله کننده به سفارت آذربایجان خانوداگی است

متهم روز حادثه با ورود به سفارت آذربایجان با سلاح گرم اقدام به تیراندازی کرده که در این حادثه یک نفر کشته و دو نفر مجروح شدند.

مرد مسلح با سرعت عمل پلیس دستگیر شد.

متهم همراه دو فرزند خردسال خود وارد سفارت شده بود و در تحقیقات اولیه فرد مهاجم انگیزه خود را مشکلات شخصی و خانوادگی اعلام کرده است.

اولین اعتراف مرد حمله کننده به سفارت آذربایجان

همسرم - گلنار علیوا - مرا تحویل نمی دهند و به زور او را نگه داشته اند. همسر من هیج تماسی تا کنون در این 9 ماه نداشته است.

متهم در اعترافاتش ادعا کرد ساعت 6 و 7 صبح بود که می دانستم آن فرد چه ساعتی در سفارت حضور دارد پس به آنجا رفتم تا زندگی خودم را بدست بیاورم.


کدخبر: 935645 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟