دستگاه قضایی گره از زندگی 22 زندانی خوزستانی باز کرد

به گزارش رکنا، علی دهقانی در مراسمی و با حضور مدیر عامل ستاد دیه کشور که در سالن ولایت دادگستری خوزستان برگزار شد، گفت: زمینه آزادی ۲۲ زندانی جرایم غیر عمد با بدهی بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان، با گذشت صاحبان حق نسبت به بخشی از محکوم به، احکام اعساری که از سوی قضات صادر شده، تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده و کمک یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی خیرین و ستاد دیه استان، فراهم شده است. 

رئیس کل دادگستری خوزستان افزود: در مجموع از ابتدای امسال تاکنون با کمک نیکوکاران و ستاد دیه خوزستان، ۲۲۰ زندانی جرایم غیر عمد در استان با بدهی ۳۷۰ میلیارد تومان از زندان آزاد شدند که امیدواریم تا پایان سال رقمی که برای امسال هدف‌گذاری شده است، تحقق یافته و زندانیان بیشتری به آغوش خانواده‌ها بازگردند. 

وی ادامه داد: مردمی بودن و حمایتی بودن، دو ویژگی ستاد دیه است که علاوه بر خیرین، زمینه کمک تک‌تک مردم را با هر میزان کمک فراهم کرده است.

دهقانی گفت: همچنین روحیه گذشت و سازش مردم خوزستان و وجود خیرین و نیکوکاران مشتاق به امر خیر، ستاد دیه این استان را به ستادی پیشرو در کشور تبدیل کرده است.

رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: این افراد به‌واسطه عسرت و تنگدستی و یا از روی غفلت و سهل‌انگاری و یا اختلالی که در شرایط اقتصادی‌شان پیش آمده، گرفتار زندان شدند و آزادی این محکومان از حبس، موجب تقویت نهاد خانواده شده و جامعه نیز از خدمات آنان بهره‌مند می‌شود.

بر اساس این گزارش ستاد دیه خوزستان، رتبه دوم کشور را در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، دارد.

 

کدخبر: 1052838 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟