سارقان سابقه دار در محاصره شبانه روزی پلیس / دزدان 24 ساعت در رصد پلیس هستند + فیلم و گفتگو

به گزارش رکنا، سرهنگ فضل اله سواری پور رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار رکنا ضمن تبریک روز کارآگاه به همه کارآگاهان کشور بابیان اینکه یکی دیگر از  مصادیق مهم امنیت اجتماعی برخورد با سارقان و خریداران اموال مسروقه محسوب می شود گفت: در اجرای این طرح های گسترده با هماهنگی و تعامل با دستگاه قضایی و  با هدف کاهش وقوع سرقت ، طرح پابند الکترونیکی و کنترل سارقان با بیش از سه فقره  سابقه سرقت به صورت آزمایشی در سه استان غرب استان تهران ،پایتخت و البرز اجرایی شد.

وی با اشاره به راه اندازی قرارگاه پایش سارقان در غرب استان تهران گفت:در این پایش تخصصی سارقان دارای پابند الکترونیکی به صورت شبانه روزی تحت کنترل ماموران پلیس قرار دارند .

سواری پور در تعریف پابند الکترونیک گفت: این دستگاه نوعی ردیاب (GPS) است که به پای محکومان واجد شرایط بسته می‌شود تاخارج از زندان و در محدوده مراقبتی مشخص شده تحت کنترل باشند.

رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران با اشاره به اینکه اجرای این طرح از ۲۰ اسفند سال گذشته در سه استان اجرایی شده گفت:خوشبختانه اجرای این طرح نتایج خوبی دربر داشته است که مهم ترین آن کاهش وقوع سرقت بوده است .

وی با اظهار اینکه مردم نیز درکاهش وقوع سرقت نقش به سزایی دارند به چند توصیه مهم اشاره کرد و گفت: اگه زمینه های وقوع سرقت از سوی مردم رعایت شود قطع به یقین سارقان کمتر می‌توانند سناریوهای سرقت خود را اجرایی کنند . 

به عنوان  نمونه  قبل از این که از خانه خارج شوید ، تمامی درب و پنجره‌ها را قفل کنید ، حتی اگر برای مدت زمان بسیار کوتاهی باشد.

هنگام بیرون رفتن از خانه ، چراغ‌ها را روشن بگذارید.اگر برای مدت زمان نسبتاً طولانی قصد مسافرت دارید، حتماً چراغ‌ها را به تایمر متصل نمائید، تا در شب روشن شده و صبح خاموش شوند.درب پارکینگ را همواره بسته نگه داشته و قفل کنید.

به منظور جلوگیری از سرقت منزل ، در صورت امکان ، با یکی از آشنایان خود هماهنگ کنید تا به صورت روزانه برای برداشتن برگه‌های تبلیغاتی و یا قبوض از لای درب منزل شما اقدام کند، چرا که یکی از راه‌های متداولی است، که سارقان برای شناسایی خانه‌های خالی از آن استفاده می‌کنند.

در برخی از موارد دیده شده است ، که برخی از سارقان برای بررسی خالی بودن خانه ، بر روی قفل آن چسب می‌زنند و بعداً برای بررسی آن بر می‌گردند.

قفل‌های ضعیف در و پنجره‌ها را با انواع قوی‌تر تعویض کنید.

 هرگز در اماکن عمومی و صحبت در جمع تاریخ و ساعتی را که در منزل حضور ندارید را به زبان نیاورید.

همان طور که می‌دانید هیچ قفلی نمی‌تواند به صورت ۱۰۰ درصدی ایمنی ایجاد کند سعی کنید حتی‌الامکان از دوربین‌های مداربسته و حفاظ مناسب درب و پنجره استفاده کنید.هنگام پارک خورود حتما از قفل فرمان و پدال و دزدگیر های الکترونیکی استفاده کنید و سعی کنید در محیط های خلوت خودرو های خود را رها نکنید .اموال قیمتی چون طلا وخواهران را درخانه نگهداری نکنید هنگام تردد در معبر واستفاده از گوشی تلفن همراه حتما نکات ایمنی را برای جلوگیری از سرقت گوشی توسط گوشی قاپ ها رعایت کنید.

سرهنگ سواری پور با تاکید براینکه الحق والانصاف دستگاه قضایی هماهنگی خوبی برای کاهش سرقت داشته است گفت: بدون تردید همه این عوامل در نهایت باعث کاهش ۱۸درصدی سرقت در ۶ماه نخست سال جاری شده است. 

وی در ادامه باتاکید براینکه دستگیری خفتگیران و زورگیران برای من از حساسیت ویژه ای برخورد دار است گفت: در ماموریت های خود سعی کرده ایم این مجرمان را در کمترین زمان ممکن شناسایی ودستگیر کنیم. وی  به خبرنگار رکنا گفت: به هرحال موضوع سرقت هم شتری است که جلوی هر خانه ای میخوابد اما اگر  موضوع پیشگیری رعایت شود قطعا جلوی سرقت سارقان گرفته خواهد شد. البته برخی تمهیدات اجتماعی نیز در پیشگیری از سرقت بسیار مهم است که باید به آن توجه شود.

کدخبر: 1051931 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی