حمله به تکنیسن اورژانس اصفهان / عامل حمله شناسایی شد + تصویر چهره دردناک

به گزارش رکنا، عباس عابدی مسئول روابط عمومی اورژانس پیش‌بیمارستانی اصفهان بیان کرد: بامداد امروز (۲۰مهرماه) در ساعت ۲:۲۵، در پی وقوع حادثۀ‌ تصادف مقابل ترمینال کاوه اصفهان، کادر اورژانس در حال امدادرسانی به مصدومانِ یک فقره تصادف بودند که به‌دست تعدادی از همراهان بیماران مورد حمله قرار گرفتند.

وی افزود: در این حادثه، محمد فرهنگ، یکی از کارشناسان اورژانس اصفهان، از ناحیه صورت و دست آسیب دید. این آسیب‌ها در پی ضربات متعدد به او وارد شده بود. حتی یکی از افراد حمله‌کننده برای زیرگرفتن او با اتومبیل تلاش کرده بود. البته آقای فرهنگ فعلاً از بیمارستان مرخص شده‌اند و دورۀ درمانی خود را در منزل طی می‌کنند.

مسئول روابط عمومی اورژانس پیش‌بیمارستانی اصفهان ادامه داد: مردم از نزدیک، افراد حمله‌کننده را دیده‌اند، ما نمی‌توانیم به‌طور دقیق بگوییم که این افراد به‌خاطر مصرف مواد خاصی این‌گونه رفتار کرده‌اند یا خیر. صحبت قاطع  در این باره ممکن نیست و به بررسی تیم پلیس نیاز دارد. آنچه مسلم است، به ‌نظر می‌رسد که تعادل روانی نداشته‌اند. این افراد متواری شده‌اند، اما شمارۀ پلاک و مشخصات اتوموبیل آن‌ها به کمک مردم شناسایی و ثبت شده است. شواهدی نیز از خود افراد توسط مردم به پلیس داده شده و تحت تعقیب قرار دارند.

حمله به کارکن اورژانس

عابدی با تأکید بر اینکه به‌غیراز نیروی اورژانس تجهیزات این بخش نیز آسیب‌ دیده است، توضیح داد: دستگاه تله‌مدیسین آمبولانس نیز از سوی این افراد تخریب شد. این دستگاه قیمتی است و ابزاری نیست که به‌وفور در دسترس باشد. دستگاه یادشده مخصوص مخابرۀ اطلاعات بیمار است و به آن پزشک از راه دور می‌گویند. علائم حیاتی بیمار از طریق این دستگاه برای پزشک در اتاق فرمان ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: پزشک نیز براساس این اطلاعات دربارۀ بیمار تصمیم‌گیری می‌کند. برای مثال، اگر پزشک تشخیص داد که فرد آسیب‌دیده وضعیت قلبش به‌گونه‌ای است که آنژیو نیاز دارد و باید به بیمارستان خاصی اعزام شود، به اورژانس در صحنۀ حادثه اطلاع می‌دهد. تله‌مدیسین دستگاه مهمی است و باید گفت خسارات وارده به تجهیزات اورژانس شدید است.     

مسئول روابط عمومی اورژانس پیش‌بیمارستانی اصفهان درخصوص افراد مصدومی که به کمک اورژانس نیاز داشتند، تصریح کرد: ارائۀ خدمات به مصدومین حاضر در صحنۀ تصادف کاملاً انجام شده است. درواقع، علی‌رغم این مشکلات پیش‌آمده نیروهای کمکی به‌سرعت وارد شدند و خدمات امداد و نجات لازم را به آن‌ها ارائه کردند.  

عابدی با تذکر این نکته که نیروهای اورژانس یکی از سخت‌ترین مشاغل را دارند، یادآور شد: اغلب شاهدیم که از تیم‌های اورژانس قدردانی کوچکی هم نمی‌شود. حمایت از نیروهای اورژانس و انگیزدادن به این افراد که در تمام شبانه‌روز در حال خدمت به مردم‌اند، اهمیت دارد.  امید است که سیستم قضائی با جدیت، این موضوع را دنبال کند تا فرد خاطی بازداشت شود و به مجازات خود برسد.

کدخبر: 1050351 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی