موبایل قاپ حرفه ای در صحنه سرقت غافلگیر شد + جزییات

به گزارش رکنا، سرهنگ "کیانوش نظری" سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت در تشریح این خبر بیان داشت: پیرو اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و مبارزه با سارقان موبایل قاپ، تیم عملیات کلانتری 161 ابوذر حین گشت زنی  در محدوده حوزه استحفاظی موتور سیکلت به همراه یک نفر راکب و ترک نشین را مشاهده کردند که در حال تردد خیابان به صورت یک طرفه بوده و در همین حین تلفن همراه یکی از شهروندان را سرقت کردند.

وی گفت: ماموران پلیس بلافاصله دستور ایست دادند اما سارقان بدون توجه به دستورات پلیس از محل متواری شدند. مشخصات موتور سیکلت و سارق در اختیار تمامی واحد های گشت قرار گرفت و با تعقیب و گریز و ایجاد طرح مهار متوقف و متهمان دستگیر شدند.

 این مقام انتظامی افزود: در بازرسی اولیه از متهمان یک قبضه سلاح سرد یک عدد اسپری اشک آور و سه دستگاه تلفن همراه که یکی از آن ها را به تازگی سرقت کرده بود کشف شد.

سرهنگ کیانوش نظری خاطر نشان کرد: متهمان از افراد سابقه دار بوده و به 10 فقره سرقت مشابه اعتراف کردند و در تحقیقات بیشتر، عوامل کلانتری موفق به شناسایی 2 نفر از مال باختگان  شدند و شناسایی دیگر شکات نیز در دستور کار پلیس قرار دارد.

همچنین سرهنگ نظری توصیه نمود: در معابر و مکان های شلوغ هنگام مکالمه با تلفن همراه، از هندزفری استفاده کرده و همچنین در صورت استفاده از تلفن همراه در اماکن عمومی تا حد امکان نسبت به اطراف خود هوشیار باشند تا امکان سرقت تلفن همراه را به حداقل برسانند.

کدخبر: 1049332 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟