کشف یک گنج نفیس در دل کوه ! + عکس های حیرت انگیز

به گزارش رکنا ، این توده سنگی که روی تپه‌ای در جزیره فونن قرار داشت، برای چشم‌های ناآزموده و غیرکارشناس کاملاً معمولی به نظر می‌رسید، اما با اینحال توجه باستان‌شناس موزه اودنسه را به خود جلب کرد. با انجام کاوش در این مکان معلوم شد که آنجا یک آرامگاه سنگی باستانی از دوران نوسنگی است.

این گور به خوبی حفظ شده و بیش از ۴۰۰۰ سال دست نخورده باقی مانده است. اما استخوان‌های فرد دفن شده در آن «به جز دندان‌هایش» کاملا از بین رفته‌اند. عکس‌هایی که از این کاوش منتشر شده، دندان‌های فرد مدفون را نشان می‌دهند که از زمین شنی بیرون زده‌اند.

اما نکتۀ بسیار جالب توجه این بود که باستان‌شناسان سه خنجر از جنس سنگ چخماق را نیز در این گور پیدا کردند که به گفتۀ آن‌ها «همگی با کیفیت بسیار بالا و مهارت عالی ساخته شده‌اند». دو خنجر هنوز کاملا سالم هستند اما دیگری به دو نیم شکسته شده است. این سلاح‌ها به رنگ قرمز و خاکستری مات هستند.

موزه اودنسه در یک پست فیسبوکی اعلام کرد: «بدون شک این خنجرها متعلق به فردی با موقعیت اجتماعی بالا در جامعه نوسنگی بوده و همراه صاحب خود دفن شده‌اند تا در دنیای پس از مرگ همراه او باشند».

این آرامگاه باستانی «اندازه چشمگیری» نیز دارد و طول و عرض آن به حدود 3 متر در 1.80 می‌رسد.

کارشناسان گفته‌اند: «امیدواریم تجزیه و تحلیل‌های بعدی ما را به اطلاعات بیشتری دربارۀ این فردی که بیش از ۴۰۰۰ سال پیش در فونن زندگی می‌کرده برسانند». فونن جزیره‌ای در مرکز دانمارک و تقریباً در ۱۰۰ مایلی جنوب غربی کپنهاگ است.

سلاح باستانی

سلاح باستانی1

کدخبر: 1048662 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی