جزییات 3 اقدام تروریستی در یک روز / 7 شهید در سیستان و بلوچستان + عکس

به گزارش خبرنگار رکنا، روز سه‌شنبه، دهم مهرماه 1403، سه حادثه تروریستی مقابل مدرسه‌ای در بخش بنت شهرستان نیکشهر، تیراندازی به سمت خودروهای هنگ مرزی جکیگور و تیراندازی به سمت ماموران سیستان و بلوچستان رخ داد.

در حادثه تیراندازی، تروریست‌ها در مقابل مدرسه‌ای در نیکشهر که جشن عاطفه‌ها در آن برگزار شده بود، چهار نفر شهید شدند.

این حمله پس از برگزاری مراسم جشن عاطفه‌ها در مدرسه محسنین شیخان بنت رخ داد که در پی آن پرویز کدخدایی فرمانده سپاه بنت، یوسف شیرانی رییس شورای شهر بنت و دو سرباز وظیفه سپاه به نام جواد ساداتی و مجیب بلوچی در این حمله تروریستی به مقام شهادت نایل آمدند.

شهادت دو مامور در پی حمله به خودرو یگان تکاوری در جاده خاش به زاهدان

در حادثه دیگر حمله به خودروهای هنگ مرزی جکیگور گزارش شد که در پی آن نیز دو مرزبان شهید شدند.

در جزئیات این خبر آمده است، مأموران گروهان مرزی مورتان هنگ مرزی جکیگور در حین حمل جیره غذایی و پشتیبانی از مرزبانان در محورهای مواصلاتی در حوالی روستای پشامک از توابع شهرستان راسک مورد حمله گروهک تروریستی قرار گرفتند.

 در حادثه تیراندازی به سمت ماموران در محور جکیگور راسک نیز دو تن مجروح شدند که نام  وظیفه "مهدی بلوچی" از کارکنان جان برکف هنگ مرزی جکیگور درمیان شهدای این حادثه است.

 شهید مهدی بلوچی

دو مامور دیگر شهید شدند

 امروز همچنین در پی تیرانداری اعضای گروهک تروریستی در محور خاش به زاهدان به سوی ماموران یگان تکاوری، دو مامور دیگر شهید شدند. در این حادثه تروریستی حسینعلی کیخا از نیروهای هنگ مرزی جکیگور و ابوالفضل جهانی از ماموران یگان تکاوری به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

این در حالی است که براساس بیانیه‌های جداگانه، جیش الظلم، دو اقدام تروریستی امروز در استان سیستان و بلوچستان را بر عهده گرفت.

بررسی ابعاد سه حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان در پی دستور وزیر کشور

در این راستا اسکندر مومنی، وزیر کشور به معاون امنیتی، انتظامی و استاندار سیستان و بلوچستان دستور داد که سه حادثه تروریستی به سرعت بررسی و نتیجه آن گزارش شود.

مومنی با دستور به پورجمشیدیان معاون امنیتی، انتظامی و کرمی استاندار سیستان و بلوچستان بر لزوم شناسایی، برخورد با تروریست‌ها و بررسی ابعاد سه حادثه تروریستی امروز تاکید کرد.

کدخبر: 1046706 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی