محکومیت عامل شلیک به پسر 5 ساله در شب چهارشنبه سوری در تهران

به گزارش رکنا، 28 اسفند سال 1397 همزمان با شب چهارشنبه‌سوری، گزارش مجروح شدن پسربچه‌ای 5 ساله به نام آریا با شلیک گلوله در حوالی بزرگراه چمران به مأموران اعلام شد.

پس از آن مأموران پلیس و اورژانس به محل اعزام شدند و آریا کوچولو در حالت کما به بیمارستان منتقل شد.

در بررسی‌های اولیه پلیس مشخص شد که وقوع درگیری مسلحانه میان سرنشینان دو خودروی پژو 206 و خودروی BMW عامل این حادثه بوده و راننده پژو 206 زمانی که قصد داشته سرنشینان خودروی BMW را هدف گلوله قرار دهد یکی از گلوله‌ها ناگهان به یک خودروی عبوری اصابت کرده و به پیشانی پسربچه ۵ ساله‌ای که داخل خودرو بوده خورده است. در ادامه هم هر دو خودرو از محل متواری شده‌اند.

به این ترتیب پلیس شناسایی راننده خودروی پژو 206 را در دستورکار قرار داد.

پدر پسربچه که وحشت‌زده بود به مأموران گفت: پسرم را به آرایشگاه برده بودم، وقتی از مسیر بزرگراه چمران که ترافیک سنگینی هم داشت، به خانه بر می‌گشتیم آریا خواست تا روی صندلی جلو بنشیند. بیرون را نگاه می‌کرد که صدای چند تیر شنیدیم. اول فکر کردم صدای ترقه است گفتم نگران نباش. ناگهان حس کردیم تیر به ماشین ما هم خورد.

 همین‌که صدای تیراندازی قطع شد سرم را بلند کردم و دیدم شیشه عقب ماشین شکسته است، ناگهان نگاهم به آریا افتاد که دست‌هایش را روی گوش‌هایش گذاشته بود. صدایش کردم گفتم باباجان تمام شد، بلند شو، اما هیچ تکانی نخورد! با خودم گفتم حتماً ترسیده است، دستم را به سمتش بردم که دیدم سرش روی دستم افتاد و از پیشانی‌اش خون می‌آمد و همزمان که بغلش می‌کردم از دهانش هم خون بیرون آمد.

در ادامه تحقیقات در حالی که پسربچه در کما بود، مأموران پلیس تحقیقات را ادامه داده و مشخص شد دو سرنشین خودروی BMW که برادر بودند نیز از ناحیه دست، پا و صورت مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

مأموران وقتی در جریان انتقال دو برادر به بیمارستان قرار گرفتند بلافاصله با حضور در بیمارستان به تحقیق از آنها پرداختند.

آنها به مأموران گفتند: درگیری ما با سیروس راننده پژو مربوط به قبل بوده و او در روز حادثه ما را با چاقو و اسلحه مجروح کرد.

با تجمیع اطلاعات، مأموران چند روز بعد رد سیروس را در باغی در کردان زدند و وی را در یک پارتی شبانه دستگیر کردند.

سیروس بعد از انتقال به پلیس آگاهی و در بازجویی‌های اولیه منکر تیراندازی شد و اتهامش را رد کرد. بعد از آن مأموران از خانه وی در اسلامشهر اسلحه وینچستر را که با آن شلیک کرده بود کشف کردند.

بعد از گذشت دو ماه از ماجرا در حالی که متهم همچنان اصرار بر بی‌گناهی داشت، پسر کوچولو به طور معجزه‌آسایی به هوش آمد و به زندگی بازگشت و پزشکان اعلام کردند گلوله بدون آسیب به مغز کودک از جمجمه‌اش عبور کرده است.

با زنده ماندن پسر کوچولو، سیروس نیز ۸ ماه بعد با قرار وثیقه یک میلیاردی از زندان آزاد شد و با صدور کیفرخواست در انتظار رسیدگی به پرونده در دادگاه کیفری بود.

ارتکاب قتل در پرونده‌ای دیگر

در حالی که پرونده همچنان در حال رسیدگی بود مشخص شد، یکی از برادران BMW‌سوار به نام سهراب که شب حادثه در بزرگراه چمران مجروح شده بود، در یک حادثه دیگر و در جریان درگیری با مردی جوان او را کشته و به قصاص محکوم شده است.

بدین ترتیب با گذشت حدود ۶ سال از ماجرای شلیک شبانه در بزرگراه چمران، متهم اصلی به اتهام ایراد جرح عمدی با سلاح گرم به کودک ۵ ساله، حمل و نگهداری سلاح و همچنین شلیک به دو برادر در شعبه 10 دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.

در دادگاه چه گذشت؟

در ابتدای جلسه وکیل پدر و مادر پسربچه 5 ساله درخواست اشد مجازات کرد و گفت: آریا بعد از دو ماه از کما خارج شد و وقتی به هوش آمد بخش‌هایی از بدنش حرکت نداشت و با جلسات کاردرمانی به زندگی عادی برگشت. بر اساس مستندات پرونده، متهم به عمد دست به شلیک زده است.

اگرچه او مدعی است قصد شلیک به کودک را نداشته، اما چون عمل وی نوعاً کشنده بوده و شلیک با اسلحه می‌تواند منجر به جنایت شود، تقاضای اشد مجازات دارم.

سپس متهم به جایگاه رفت و همچنان با رد اتهام شلیک عمدی عنوان کرد: شب حادثه برای درگیری با سهراب و بهرام از ماشین پیاده شدم و با چاقو به آنها حمله کردم. اما شلیک نکردم.

در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و با توجه به مدارک موجود در پرونده، متهم را به خاطر شلیک به کودک به پرداخت دیه و 75 ماه حبس و به خاطر حمل و نگهداری سلاح به 4 سال زندان محکوم کردند.

وی همچنین به خاطر زخمی کردن دو برادر به پرداخت دیه محکوم شد.

کدخبر: 1045143 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی