پایان خوش ماجراجویی خطرناک / سه کوهنورد  مفقودی در سوادکوه نجات یافتند

به گزارش رکنا، وحید متانی رئیس جمعیت هلال‌احمر در سوادکوه، با بیان اینکه شنبه شب مفقودی 3 کوهنورد با تماس به مرکز اعلام شد گفت: شنبه شب سه کوهنورد اعلام مفقودی در منطقه "خِرونرو" کرده بودند که باتوجه به شرایط خاص منطقه، صعب‌العبور بودن و تاریکی هوا اعزام نیرو مقدور نبود.

وی افزود: اگرچه نیروهای امداد و نجات کوهستان از صبح یکشنبه برای نجات این سه کوهنورد به منطقه اعزام شدند اما ارتباط با کوهنوردان مفقود شده قطع نشده بود و با آنها در ارتباط تلفنی بودیم.

متانی، اظهار داشت: راهنمایی‌های لازم از سوی مسئول تیم کوهستان به کوهنوردان داده شد و پس از دریافت مختصات جغرافیایی گردشگران مفقود شده، یک تیم مجرب امداد و نجات کوهستان به منطقه اعزام و اقدامات لازم جهت یافتن آنها انجام شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر سوادکوه، یادآور شد: پس از چندین ساعت تلاش بی‌وقفه و پیمودن مسیر صعب‌العبور و کوهستانی در شرایط مه‌آلود تیم امداد و نجات به افراد مورد نظر دسترسی پیدا کردند و ضمن امداد اولیه و تغذیه به نقطه امن انتقال داده شدند‌.

متانی، افزود: این سه نفر گردشگران اهل تهران و قزوین بودند که به علت آشنا نبودن به منطقه کوهستانی "خِرو نرو" در بازگشت دچار مشکل شده بودند.

کدخبر: 1043518 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟