کلاهبرداری ۳۰ میلیاردی با ترفند اخذ تسهیلات قرض الحسنه در هرمزگان

به گزارش رکنا، سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: در پی وصول شکایت تعداد ۱۳ نفر از شهروندان بندرعباسی از شخصی ساکن بندرعباس، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت. 

وی افزود: دراین راستا با تحقیق از شکات مشخص شد متهمه خودش را به عنوان یکی از افراد ذی نفوذ نزد شعب بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در سطح استان معرفی نموده و با اقدامات و ترفند‌های متقلبانه، تعدادی فرم از بانک‌ها و مؤسسات به بهانه‌های مختلف خارج و تکثیر نموده است.

سردار جاویدان گفت: شکات که اکثرا از اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه بودند به امید دریافت تسهیلات همگی فرم‌های وام را تکمیل و به همراه تعدادی مدارک و عکس تحویل متهم داده اند و فرد کلاهبردار در ابتدا برای خوش حسابی و موجه نشان دادن خود به تعدادی از فریب خوردگان بعد از یک ماه وام را با سود ۴ درصد و یا قرض الحسنه پرداخت نموده است.

وی افزود: پس از جلب اعتماد بقیه شکات و با توجه به شرایط ایده آل وام مذکور؛ تعداد متقاضیان به مرور زمان زیاد شده و به تعداد ۱۳ نفر رسید متهمه پس از اینکه موفق به کلاهبرداری به میزان مبلغ حدود ۳۰ میلیارد ریال می‌شود، خود را از دید مالباختگان مخفی و متواری می‌گردد. 

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: در این زمینه در اجرای دستور قضایی شناسایی محل اختفاء و دستگیری متهمه یاد شده به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری محول و با بهره گیری از اقدامات فنی و همکاری مشترک پلیس آگاهی و سازمان اطلاعات انتظامی استان محل اختفای متهمه در شهرستان میناب شناسایی و در یک عملیات پلیسی نامبرده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی در بندرعباس منتقل شد.

سردار جاویدان در پایان افزود: متهمه در بازجوی‌های اولیه به بزه ارتکابی معترف و پس از اعزام به دادسرا با صدور قرار تأمین مناسب به زندان مرکزی بندرعباس معرفی گردید.

کدخبر: 1042499 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟