بازداشت 154 هزار سارق و مالخر در نیمه نخست امسال

به گزارش رکنا،  سردار محمد قنبری، رئیس پلیس آگاهی فراجا به تشریح عملکرد حوزه مبارزه با سرقت این پلیس پرداخت و اظهار داشت: از مجموع جرایم به وقوع پیوسته از اول سال تاکنون ۴۷ درصد توسط کارآگاهان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۷ درصد رشد نشان می‌دهد. در این بازه زمانی، وقوع سرقت بیش از ۱۹ درصد کنترل و کاهش داشته و کشف نیز در همین مدت ۲۸ درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه با تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان از اول سال تاکنون ۱۴۵ هزار سارق و بیش از ۹ هزار مالخر دستگیر شده‌اند، گفت: بیش از ۵۵ درصد از مجموع سرقت‌های رخ داده در کشور مربوط به سرقت‌های خرد و ۳۸ درصد نیز مربوط به سرقت‌های مهم و ۵ درصد نیز جرایم جنایی و جعل و کلاهبرداری است.

قنبری تصریح کرد: برگزاری ۶۲۵ جلسه قرارگاه مقابله با سرقت در استان‌های سراسر کشور، پایش و کنترل هوشمند مجرمان در ۱۱ استان هدف، تمرکز روی انهدام باندهای سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار و انهدام باندهای فعال سرقت در کشور، تشکیل کارگروه مقابله با سارقان در حرکت و مالخران، ساماندهی ضایعاتی‌ها و اوراقی‌فروشی‌ها و مراکز اسقاط در ۱۲ استان کشور با همکاری شهرداری‌ها از طریق قرارگاه مقابله با سرقت از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام شده در کنترل روند سرقت و افزایش کشفیات از اول سال تا کنون است که همچنان با جدیت و قاطعانه ادامه دارد.

کدخبر: 1042280 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟