تلفات غرق‌شدگی در اصفهان به 24 نفر رسید / غرق شدن دو نفر دیگر در کانال آب

به گزارش رکنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به غرق شدن دو مرد در کانال انتقال آب کشاورزی پیربکران فلاورجان گفت: از زمان اعلام وقوع این حادثه در ظهر دیروز تاکنون تلاش تیم‌های امدادی، غواصی و نیرو‌های محلی برای یافتن این دو فرد ادامه دارد. 

منصور شیشه فروش افزود: خطر غرق‌شدگی در کانال‌های انتقال آب کشاورزی به دلیل شیب تند و لغزندگی بسیار بالاست و با توجه به سردی آب، مخروطی بودن مسیر کانال‌ها، وفور اشیاء و گل و لای موجود در کف کانال‌ها و آشنا نبودن افراد به شنا، کمتر فردی با افتادن به داخل کانال‌های آب زنده می‌ماند.

شیشه فروش افزود: به تازگی بیش از ۳۵۰ کیلومتر از کانال‌های انتقال آب اصفهان در فلاورجان، نکوآباد، خمینی شهر و برخوار به منظور تامین آب باغات به طور موقت آبگیری شده و خطر غرق شدن در این کانال‌ها وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین به افزایش دما و تداوم استقرار توده گرم تابستانی اشاره کرد و در خصوص عدم شنا در کانال‌های آب، رودخانه‌ها و سد‌ها هشدار داد.

وی گفت: رودخانه‌های خرسان آب ملخ، ونک در شهرستان سمیرم، گوکان، یلان و چشمه لنگان در فریدونشهر و مسیر رودخانه زاینده‌رود در باغبادران و کانال‌های انتقال آب شبکه نکوآباد، سد‌های باغکل خوانسار، ونک و قره‌قاچ سمیرم گلپایگان و کوچری، خمیران و سد زاینده‌رود از جمله مناطق پرخطر غرق‌شدگی در استان اصفهان است.

شیشه فروش افزود: با توجه به پیش‌بینی حضور گردشگران شهرداری‌ها، شرکت آب منطقه‌ای، جمعیت هلال احمر و جهاد کشاورزی موظف به استقرار تیم‌های امدادی و گشت و نظارت در مسیر کانال‌ها و رودخانه‌ها و ارایه آموزش‌های لازم در مناطق خطرپذیر برای پیشگیری از وقوع حوادث غرق‌شدگی هستند.

از ابتدای امسال ۵۷ مورد حادثه غرق‌شدگی در رودخانه‌ها، کانال‌های انتقال آب، استخر‌های ذخیره آب کشاورزی و استخر‌های باغ‌های شخصی در سطح استان به وقوع پیوسته و به فوت ۲۴ نفر منجر شده است.

غرق شدن در کانال آب

غرق شدن در کانال آب

کدخبر: 1022326 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟