کلاهبرداری میلیاردی با فروش مال غیر/ زمین را به چند نفر فروختند!

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سرهنگ غلامرضا براتی بیان کرد: درپی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه 2 نفر با فروش مال غیراز او کلاهبرداری کرده اند موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 12 فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد متهمان یک قطعه زمین هزار متری به ارزش 13 میلیارد ریال را به شاکی فروخته که پس از اینکه وی برای انجام مراحل قانونی و ثبت زمین به نام خود اقدام می کند متوجه می شود که این زمین متعلق به فرد دیگری بوده و از او به این شیوه کلاهبرداری شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر ادامه داد: با تلاش ماموران هر 2 متهم که یک زن و مرد بودند شناسایی و برابر دستور قضائی طی یک عملیات ویژه دستگیر و پس از اعتراف به بزه ارتکابی به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند. 

سرهنگ براتی در خاتمه به شهروندان در خصوص این گونه کلاهبرداری ها توصیه کرد قبل از هرگونه پرداخت وجهی در معاملات ملکی حتماً از معتبر بودن اسناد و مدارک و تصرف قانونی فرد فروشنده بر ملکی که قصد فروش آن را دارد اطمینان حاصل کنند و معاملات خود را حتماً در بنگاه های معاملات ملکی دارای مجوز و دفاتر اسناد رسمی معتبر و دارای مجوز قانونی انجام دهند.