همدان حامی زاینده رود می شود/طرح مشترک ساخت و بازیافت هواپیما در اصفهان و همدان+ عکس و فیلم
حجم ویدیو: 36.79M | مدت زمان ویدیو: 00:01:28

به گزارش رکنا از اصفهان؛  اعضای خانه مطبوعات اصفهان طی سفری دوروزه ضمن دیدار با اعضای خانه مطبوعات از مرکز چاپ و بسته بندی شهر همدان بازدید کردند.

در این بازدید اعضای خانه مطبوعات اصفهان از مرکز چاپ و بسته بندی شهر همدان بازدید کردند.

بازدید3

همچنین اعضای خانه مطبوعات اصفهان به منظور افزایش تعاملات بین دو شهر در حوزه رسانه و مطبوعات با اعضای خانه مطبوعات همدان دیدار کردند.

در حاشیه این سفر نشست تعاملی هیئت مدیره‌های اصفهان و همدان به منظور هم اندیشی اهالی رسانه استان اصفهان و استان همدان برگزار شد. 

رضا زند اسرار مدیر خانه مطبوعات همدان در این نشست اظهار کرد: خانه مطبوعات استان همدان از سال 1383 شکل گرفت. در حال حاضر ما در استان همدان 210 نشریه فعال شامل خبرگزاری، دفاتر روزنامه‌های سراسری، پایگاه های خبری و سه روزنامه محلی داریم که یکی از آنها در غرب کشور و دو مورد دیگر در سطح استان همدان فعالیت می‌کند.

وی افزود: خانه مطبوعات استان همدان بیش از ۵۰۰ نفر عضو دارد که همه آنها به در خانه مطبوعات پرونده دارد و 450 نفر عضو سامانه خانه مطبوعات هستند و حق رای دارند. با توجه به همکاری و همدلی خانه مطبوعات استان همدان در سطح کشور اولین خانه مطبوعاتی است که به جای روز خبرنگار هفته خبرنگار را گرامی می‌دارد.

مدیر خانه مطبوعات همدان اضافه کرد: حضور در گلستان شهدا و تجدید دیدار با شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی، راهپیمایی برای خانواده خبرنگاران، قرعه‌کشی و اهدای جوایز و برگزاری یک برنامه مفصل و کامل با حضور همه خبرنگاران و تقدیر از خبرنگاران که کارهای تحقیقاتی انجام دادند، از جمله برنامه‌های هفته خبرنگار در همدان است.

بازدید7همه رسانه های همدان عضو خانه مطبوعات هستند

زند اسرار با اشاره به خدمات خانه مطبوعات همدان به خبرنگاران گفت: برگزاری کلاس درس اخلاق بوده توسط نماینده ولی فقیه، برگزاری اردوهای فرهنگی در سطح استان و پرداخت ۱۵۰ فقره وام قرض الحسنه با مبلغ صد میلیون تومان از جمله این خدمات و برنامه‌ها بوده است تا بتوانیم یک خانه مطبوعات پویا و خوب در سطح کشور داشته باشیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در استان همدان تقریبا همه رسانه هایی که فعال هستند، عضویت خانه مطبوعات را دارند، تا جایی که متاسفانه در سال های اخیر وزارت ارشاد بی رویه مجوز داده و تعداد افراد جدیدی قصد عضویت دارند که ما اسم رسانه آنها را نمی‌شناسیم اما به لحاظ مشکلی ندارند و ما آنها را عضو خانه مطبوعات می‌کنیم. متاسفانه وزارت ارشاد قصد ندارد کاری برای ساماندهی خبرنگاران در سطح کشور انجام دهد و با این مشکل در همه استان‌ها روبه‌رو هستیم.

مدیر خانه مطبوعات همدان اضافه کرد: ما سعی می‌کنیم همه افراد فعال در حوزه رسانه حتی فردی که با موتور صبح‌ها روزنامه توزیع می‌کند را به عضویت خانه مطبوعات درآوردیم تا آنها را هم تحت پوشش قرار دهیم و بتوانیم حمایت کنیم.

بازدید1

زاینده رود متعلق به همه مردم ایران است

مهرداد حمزه رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات همدان در این نشست در پاسخ به اهالی رسانه اصفهان برای فعالیت ورزشی فرهنگی خبرنگاران خانم گفت: تعداد خبرنگاران آقا هر سال در حال کاهش است و ما به همین دلیل توجه ویژه به خبرنگاران خانم داریم و کمیته ویژه بانوان در هیئت مدیره خانه مطبوعات همدان تشکیل شده است و اخیرا جشنواره آشپزی برای خبرنگاران خانم همدان برگزار شد.  

حمزه در خصوص پیگیری مطالبه ملی زاینده رود در رسانه‌های همدان گفت: قطعا زاینده رود متعلق به همه مردم ایران است و همه با آن خاطره دارند؛ شاید نیاز باشه که ما یک کمپین راه بندازیم تا همه رسانه‌ها آن را کار کردند.

وی گفت: ما در یک ماه گذشته میزبان خبرنگارن استان‌های کردستان و کرمانشاه بودیم و امیدواریم بعد از این نشست و بازدیدها و این سفر دوروزه اتفاقات خوبی رخ دهد و فصل جدیدی از ارتباطات بین رسانه‌های استان همدان و اصفهان ایجاد شود.

بازدید5انتظار فعالیت چنین چاپخانه‌ای در همدان نداشتیم! 

ناصر بهروان رئیس سابق خانه مطبوعات اصفهان در این نشست اظهار کرد: با وجود اینکه اولین خانه مطبوعات کشور در اصفهان است، کوزه گر از کوزه شکسته آب می‌خورد و خانه مطبوعات اصفهان در سال‌های اخیر دچار مشکلات عدیده‌ای شده است و ما امیدواریم با هیئت مدیره جدید مسیر هایی که قبلا اشتباه رفته بودیم به مسیر خود برگردد و شان رسانه‌ای فعالان اصفهان حفظ شود.

وی افزود: در ابتدا ما مجتمع چاپ و بسته‌بندی همدان را بازدید کردیم؛ با وجود اینکه ما در دهه 80 روزنامه داشتیم اما چاپخانه به این نحو نداشتیم و به شخصه باورم نمی‌شد که چنین فعالیتی در این مجموعه در همدان انجام شود و کار بسیار خوبی در حال انجام است.

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات اصفهان با بیان اینکه این مجموعه 339 عضو دارد، تصریح کرد: ما قصد نداریم این تعداد را افزایش دهیم زیرا خدمات رسانی به این تعداد بسیار سخت و انتظارات بسیار بالا است. بین 10 تا 20 درصد رسانه‌های استان اصفهان عضو خانه مطبوعات نیستند که سعی کردیم این تعداد به جمع ما اضافه شوند تا یک تشکل خوب و تاثیر گذار داشته باشیم.

فعال رسانه‌ای اصفهان در این نشست خطاب به فعالان رسانه‌ای همدان گفت: مطالبه زاینده‌رود یک مبحث ملی است زیرا یک رود برای کل کشور است و تمام استان‌ها باید آن را مطالبه کنند، زیرا خشک شدن زاینده رود باعث آلودگی هوا و آلایندگی زیست محیطی است و اخیرا شنیدم که در ورزنه هر خانواده یک فرد سرطانی دارد.

IMG_20241018_151502_943اصفهان سرمایه گردشگری ایران است

حمیدرضا حاجی بابایی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در حاشیه سفر دوروزه اهالی رسانه اصفهان به همدان اظهار کرد: تمام افرادی که از خارج کشور به ایران می‌آیند دوست دارند به اصفهان سفر کنند و یکی از دلایل اصلی آن زاینده رود است و تمام چیزی که در ذهن مردم است همان پل خواجو و سی‌وسه پل و زاینده‌رود است.

وی با بیان اینکه همه باید برای احیای زاینده رود دست به دست هم دهیم، افزود: طبق مصوبات اخیر انتقال آب شیرین از هرجای کشور بلامانع است و نمایندگان اصفهان نیز برای احیای زاینده رود تلاش زیادی کردند و بودجه‌ای نیز برای این امر مصوب شد؛ ما نه تنهای برای اصفهان بلکه باید برای تمام استان‌ها تلاش کنیم زیرا همه ایرانی هستند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصفهان به دلیل اینکه در امر گردشگری در دنیا شناخته شده است سرمایه ماست و برای حل مشکل آب در این شهر باید همه کمک کنیم و قبل از آن از خدا بخواهیم که بارش باران افزایش پیدا کند، زیرا تمام مشکلات ما نزولات آسمانی است که این کمبودها را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه همدان از لحاظ ترانزیت جایگاه ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: بحث راه آهن از مرکز تا نجف در حال پیگیری است و راه آهن از تهران به سنندج و سپس مرز باشماق می‌رود و از آنجا می‌توانیم به مرز بازرگان هم برسیم، همچنین راه آهن دیگری از تهران، ملایر و کرمانشاه تا مرز خسروی و مهران می‌رود، همچنان راه آهن دیگری الان از همدان به زنجان و درود وصل می‌شود. 

حاجی بابایی گفت: راه آهن شمال به جنوب نیز از رشت به آستارا سپس به زنجان و بعد به همدان می‌رود و از اینجا به بندر امام خمینی (ره) می‌رود که نشان می‌دهد همدان نقش مهمی در ترانزیت کشور دارد. راه جاده‌ای اصفهان به تبریز نیز به جای مسیر تهران از ملایر در حال پیگیری است، من تلاش کردم کارخانجات سنگین در همدان نداشته باشیم و به جای آن نقش ترانزیتی این استان پررنگ شود.

وی با بیان اینکه فرودگاه یک مشکل مهم در همدان است، خاطرنشان کرد: برای این امر در حال اجرای برنامه‌ای مشترک با اصفهان برای ساخت و بازیافت هواپیما هستیم که هوایپماها در اصفهان ساخته شود و در همدان اورهال شود.

بازدید6در روز دوم این سفر خبرنگاران از مناطق گردشگری و تاریخی همدان از جمله موزه دفاع مقدس، میدان تاریخی شهر همدان، تپه هگمتانه و جهان کوچک با 90 شاخص اثرهای گردشگری ایران و جهان بازدید کردند.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1052660 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟