تسریع در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر؛ راهی به سوی آینده‌ای پایدار

به گزارش رکنا از اصفهان؛ روند رو به رشد تقاضا برای انرژی برق و در کنار آن رو به اتمام بودن سوخت های فسیلی، لزوم استفاده از منابع دیگر برای تولید برق در دنیا را مطرح می سازد. یکی از مهمترین منابع تامین برق استفاده از انرژی های تجدیدپذیر است. از آنجا که قیمت تمام شده برق تولیدی از منابع تجدیدپذیر، بیش از قیمت تمام شده برق حاصل از سوخت های فسیلی است، از این رو منابع انرژی در رقابت با آنها دچار مشکل می شود، از این رو حمایت دولت از سرمایه گذاری های بخش خصوصی در این صنعت مطرح می شود تا با ارائه مشوق ها و تسهیلات مناسب، انرژی های تجدیدپذیر توان رقابت با سوخت های فسیلی را پیدا کنند

مهرداد دادخواه،مدیر عامل شرکت توزیع برق اصفهان، در این باره اظهار کرد: تولید و توسعه انرژی های تجدید پذیر از برنامه های دیگر صنعت برق کشور است که در همین راستا مصوبات و حمایت های مطلوب در ماه‌های گذشته از سوی وزارت نیرو انجام شد به طوریکه در سه ماه گذشته انرژی های خورشیدی قابل ارائه در بورس و حتی هر کیلو وات هفت هزار تومان معامله شد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق اصفهان در ادامه صحبتهای خود تاکید کرد: جهت مدیریت بار و مهار ناترازی انرژی بایستی هرچه سریع تر انرژی های تجدید پذیر توسعه داده شود.

IMG_20241010_054150_725وی اظهار کرد: در بخش صنعت و کشاورزی با مشوق های که قرارداده شده انشعاب کشاورزی با هر دیماندی هشتاد درصد انرژی خورشیدی نصب کند از مدیریت بار سال آینده خارج می‌شود.

دادخواه خاطر نشان کرد: در پروانه بخش کشاورزی ۱۹ ساعت تعهد برای تامین انرژی ذکر شده است اما اگر از انرژی خورشیدی  بهره مند باشند می‌توانند ۲۴ ساعت از شبکه استفاده کنند.

وی در خصوص بخش صنعت نیز یادآور شد: در برنامه های آتی وزارت نیرو و در مصوبه اخیر مشوق هایی را نیز برای صنعت در نظر گرفته اند که اگر 35 درصد از مصرف خود را از انرژی تجدید پذیر تامین کنند می توانند از از مدیریت بار سال آینده خارج شوند و 24 ساعت از شبکه استفاده کنند.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1049954 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟