بهبود وضعیت برنامه‌ریزی شهری اصفهان با استفاده از تجربیات موفق گذشته

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سیدامیر سامع در چهل‌وششمین نشست کمیسیون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران اظهار کرد: حوزه منابع انسانی در مدیریت شهری، یکی از ارکان اصلی شهرداری‌ها است.

وی با اشاره به سابقه ۲۰ ساله برنامه‌ریزی در شهرهای مختلف افزود: شهرداری اصفهان از سال ۱۳۸۵ اقداماتی را در این زمینه آغاز کرده است، البته برنامه‌ریزی باید به‌گونه‌ای باشد که نتایج بهتری را به همراه داشته باشد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره اینکه برنامه ۱۴۱۰ سال گذشته تدوین شده است، تاکید کرد: با همکاری مدیریت شهری، برنامه ۱۴۰۵ نیز بازنگری شده و افق آن به سال ۱۴۱۰ تنظیم شده است.

سامع گفت: استفاده از تجربیات موفق گذشته می‌تواند در بهبود وضعیت برنامه‌ریزی شهری مؤثر باشد و چالش‌های موجود را برطرف کند.

وی با اشاره به چالش‌های متعدد پیش‌روی شهرها ادامه داد: ما در محاصره شهرستان‌ها و روستاهای پیرامون خود هستیم و این مسئله شناخت ما را از مسائل محیطی کاهش می‌دهد.

IMG_20241003_185935_863نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: برای برنامه‌نویسی مؤثر باید به شناخت بهتری از چالش‌های اطراف خود دست پیدا کنیم.

سامع با بیان اینکه بعضی از مسائل همچون ساخت‌وسازهای غیرمجاز و مشکلات محیط زیست در لبه‌های شهر بروز می‌کند، گفت: ما باید به‌دنبال راهکارهایی برای مدیریت این چالش‌ها باشیم.

وی اشاره به ضرورت تعامل و هماهنگی بین شوراها و دستگاه‌های مرتبط برای بررسی برنامه‌ها و تخصیص بودجه‌ها افزود: در شهرداری اصفهان سعی کردیم هر هفته در جلسات کمیسیون تلفیق میهمان داشته باشیم تا به بررسی چالش‌ها بپردازیم.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اهمیت ارتباطات حمل‌ونقلی، مسائل محیط زیستی و صنایع آلاینده تاکید کرد: این چالش‌ها نشان‌دهنده نیاز به ایجاد نظم بیشتر در شهرها است.

سامع با اشاره به تفاوت‌های موجود در ساخت‌وسازها و خدمات بین شهرستان‌ها و اصفهان گفت: این موضوع نیازمند توجه بیشتری است.

وی با تاکید بر ضرورت به اشتراک‌گذاری تجربیات موفق در برنامه‌ریزی ادامه داد: باید مشخص کنیم که یک شهر مطلوب چه ویژگی‌هایی دارد و با تدوین جدول شاخص‌ها، آن را ترسیم کنیم.

 

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم توجه به کیفیت برنامه‌ریزی و ارزیابی‌های دوره‌ای، از تمام اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری درخواست کرد تا در این جلسات تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1047415 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟