ثبت رکورد جدید مصرف برق در اصفهان!/ مصرف تاریخی برق چقدر است؟

داوود قاسمی سخنگوی صنعت برق اصفهان در گفت و گو با رکنا گفت: با توجه به استقرار موج جدید گرما و ماندگاری هوای گرم و روند افزایشی نسبی دما که از اول مرداد ماه شروع شده و تا سه هفته آینده هم ادامه خواهد داشت تقاضای مصرف برق کشور به رکورد بی سابقه و خطرناک ۷۹۱۹۸ مگاوات رسید که نسبت به بالاترین مقدار تقاضای مصرف در سال گذشته که ۷۳۴۶۵ مگاوات بوده افزایش ۸/۸ درصدی را نشان می دهد .

قاسمی افزود : برای تامین این ۶۰۰۰ مگاوات افزایش در سال جاری دولت باید ۹۰۰۰ مگاوات نیروگاه در زمان یکسال احداث نماید. حتی اگر منابع مالی آن تامین شود ۲ تا ۳ سال زمان نیاز است تا نیروگاه احداث شود .

سخنگوی صنعت برق اصفهان  اظهار داشت : تقاضای مصرف برق در اصفهان به 7211 مگاوات رسیده که بیش از  ۱۵ درصد افزایش را نسبت به دوره مشابه گذشته نشان می دهد .

قاسمی سخنگوی صنعت برق اصفهانقاسمی گفت : حدود ۴۰ درصد از ظرفیت تولید کشور صرف مصرف سرمایشی است که حدود ۳۵۰۰۰ مگاوات است. این ۳۵۰۰۰ مگاوات مصرف ، بیشتر از تقاضای مصرف کل کشور مصر با جمعیتی حدود ۱۱۰ میلیون نفر با میانگین دمای بالاتر نسبت به کشور ما هست .

مهندس قاسمی مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه ای اصفهان  در پایان گفت : اگر دمای کل کولرهای گازی در کشور روی ۲۵ درجه سانتیگراد تنظیم گردد می‌تواند تا ۲۰ درصد در کاهش مصرف برق تاثیر گذار باشد و  بخش عمده ای از این ۶۰۰۰ مگاوات افزایش تقاضا را  در کشور جبران نماید تا در این روزهای گرم برای همه مردم برق پایداری فراهم شود .

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1023470 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟