یزدی ها پیشتاز در ابتلا به دیابت و فشارخون بالا

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛ دکترسید مهدی هاشمی باجگانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه ۱۵ دی ماه، آخرین فرصت برای شرکت در “پویش ملی سلامت” است، گفت: مردم حتما به مراکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه و در پویش ملی سلامت شرکت کنند.

وی افزود: پویش ملی سلامت با محوریت غربالگری دیابت و پر فشاری خون همزمان با سراسر کشور در استان یزد از ۲۰ آبان تا ۱۵ دی ماه در حال اجرا است.

هاشمی باجگانی اظهار داشت: هدف اصلی این طرح شناسایی افرادی است که مبتلا به این بیماری ها هستند و از بیماریشان اطلاعی ندارند.

این مسئول با اشاره به اینکه این دو بیماری، عوارض جبران ناپذیری ایجاد می‌کند، تصریح کرد: تلاش ما بر این است افراد قبل از اینکه به مرحله عوارض بیماری برسند و خطر جانی برایشان ایجاد شود، بیماری شناسایی و درمان شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بر مشارکت هم استانی‌ها در این طرح تاکید و خاطر نشان کرد: پویش ملی سلامت تا ۱۵ دی ماه در استان ادامه دارد و افراد بالای ۱۸ سال و زنان باردار در هر گروه سنی می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت،پایگاه‌های بهداشت و خانه‌های بهداشت از خدمات رایگان این طرح بهره‌مند شوند.

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 959969 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟