برگزاری المپیادی که ورزش را همگانی می کند

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛ عزیزالله سیفی، در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، گفت: المپیاد های ورزشی در راستای همگانی شدن ورزش  برگزار می شود و باعث نشاط و شور و سلامت جسمی مردم و همچنین باعث تحرک و پویایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در یازدهمین دوره المپیاد ورزشی محلات یزد که افتتاحیه آن شب گذشته برگزار شد، ۳۷ هیئت در ۶۵ رشته ورزشی همکاری دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد بیان داشت: در این المپیاد ورزشی  بصورت انفرادی و تیمی و همچنین در رشته های مختلف بانوان و آقایان  و  تیم های پارا المپیاد نیز پیش بینی شده و  در ۶  بخش مختلف افزون بر  ۲ هزار و  ۳۴۸ مدال، تقدیم ورزشکاران خواهد شد .

سیفی ادامه داد: نشاط و امید و توجه به سلامت جسمی از موارد مهمی است که باید در دستور کار باشد و این گونه برنامه ها باید ادامه پیدا کند، المپیاد ها و جشنواره های ورزشی نقش بسیار مهمی در سلامت جامعه دارد و بررسی توانایی ورزشکاران  در رشته های مختلف نیز از دیگر اهداف این رویداد های بزرگ ورزشی است .

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: خوشبختانه المپیاد ورزشی در شهر میراث جهانی یزد با استقبال بیش از ۲۱ هزار نفر در دوره قبل مواجه شد و پیش بینی می شود در سال جاری بیش از ۳۰ هزار نفر در یازدهمین دوره این المپیاد محلات یزد شرکت داشته باشند.

در این المپیاد به یاد ۳۸ شهید، از سوی هیئت ها و تیم های ورزشی مشارکت کننده در المپیاد امسال ، مراسم بزرگداشتی  برگزار خواهد شد .

یزد/ سمیه گلابگیریان


 

کدخبر: 940156 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟