اعتماد به افراد غریبه در فضای مجازی پایان خوشی نخواهد داشت

به گزارش رکنا از هشترود؛ سرهنگ "محسن محمودی" در تشریح این خبر اظهار داشت:در بین استفاده کنندگان از فضای مجازی افرادی هم هستند که به دلیل عدم آشنایی در استفاده از برنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و همچنین با اعتماد به افراد ناشناس و نداشتن سواد سایبری لازم در دام مجرمان سایبری گرفتار می‌شوند.

وی تصریح کرد:اغلب بزه‌دیدگان با اعتماد کردن به افراد غریبه در فضایی که هویت آنان نامشخص بوده و مورد اطمینان نیستند اقدام به ارسال اطلاعات خصوصی خود و یا خانواده‌شان را برای این افراد مینمایند و بدین ترتیب  احتمال سوءاستفاده از اطلاعات ارسالی توسط مجرمان سایبری را افزایش می‌دهند.

سرهنگ "محمودی" با بیان اینکه اعتماد به افراد غریبه و ناشناس و قرار دادن اطلاعات شخصی در اختیار آنها پایان خوشی را نخواهد داشت، افزود: برخی از کاربران پس از ارسال اطلاعات شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی سپس با تهدید به انتشار آن توسط مجرمان شده و به دنبال آن اخاذی نیز صورت می‌پذیرد که همه‌ی این دردسرها فقط با اعتماد بیجا در فضای مجازی صورت می‌گیرد.

این مقام انتظامی توصیه کرد: کاربران به این نکته توجه داشته باشند با افرادی که در فضای مجازی ارتباط برقرار می‌کنند ممکن است آنچه که خود را معرفی می‌کنند نباشند و اهداف مجرمانه‌ای در سر داشته باشند تا پس از اخذ اطلاعات لازم اقدام به اخاذی و سایر کلاهبرداری‌ها نمایند که بهتر است به هر فرد و هر شخصی در فضای مجازی اعتماد نکرده و به هیچ عنوان اطلاعات شخصی و خصوصی خود را در اختیار افراد غیر قرار ندهید.

سرهنگ "محمودی" از هموطنان خواست: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند با شماره تماس 096380 و یا از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

 

 

 

 

کدخبر: 923903 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟