کاهش ۴۸ درصدی جرائم خشن در ۶ ماهه امسال در اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان،سردار محمدرضا میرحیدری در نشست هم‌اندیشی رسانه ها با فرمانده انتظامی و پلیس‌های تخصصی به مناسبت هفته نیروی انتظامی که امروز (شنبه_۱۰مهرماه) برگزار شد، اظهار کرد: طی شش ماهه امسال آمار سرقت به عنف ۵۴ درصد و تجاوز به عنف ۴۶ درصد در استان اصفهان کاهش داشت.

 

وی با اشاره به آغاز رسمی هفته نیروی انتظامی از ۱۷ مهرماه، گفت: شعار امسال هفته ناجا پلیس هوشمند، امنیت پایدار است و انتظار می رود در این هفته اهداف و فلسفه این شعار تبیین شود.

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه پلیس اصفهان شعار هوشمندسازی را در چند سال اخیر به صورت هدفمند دنبال کرده است، افزود: در این راستا سال گذشته واحد مستقلی در جهت فعال سازی سامانه ها و هوشمندسازی حوزه های مختلف فعال کردیم که توفیقات ارزشمندی داشته است.

 

سردار میرحیدری اولین برنامه هفته ناجا را برگزاری صبحگاه عمومی با حضور امام جمعه اصفهان، استاندار و اعضای شورای تامین اعلام کرد و افزود: تقریبا ۱۳۵ برنامه اصلی در این هفته پیش بینی شده و هزار و ۹۲۰ برنامه در سطح استان خواهیم داشت.

 

وی تشکیل شورای اداری استان با محوریت پلیس، تجلیل از سربازان نمونه ناجا، نشست با ایتام ناجا، دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان و حضور هر دستگاه اجرایی در یکی از یگان های انتظامی استان را ازجمله برنامه های هفته ناجا برشمرد.

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پاسخ به انتشار اخبار حوادث و جرایم از سوی رسانه های غیررسمی به جای انتشار از رسانه های رسمی، اظهار کرد: ما خودمان یکی از منتقدان این موضوع هستیم و بارها در جلسات مختلف این موضوع را مطرح و منعکس کردیم. نگاه غیرمسئولانه و یا عجولانه در انعکاس مطالب از سوی رسانه های غیررسمی دردسرساز است و اخبار را طوری منتشر می کنند که باعث ناامنی می شوند. امیدواریم در دولت جدید بتوانیم یکسری از این اشکالات که به دلیل معارضات سیاسی و خطی ایجاد شده را اصلاح کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز نگاه مردم به پلیس را متفاوت از گذشته و سایر کشورها می بینیم و محبت و مودت اقشار مختلف مردم نسبت به پلیس رو به گسترش است، تصریح کرد: پلیس برای رسیدن به جایگاه واقعی خود از بعد از انقلاب روند صعودی داشته و با اجرای طرح های مختلف در جهت ارتقا معنویت در پلیس تلاش می کند هر روز بدنه خود را پاک تر از گذشته کند و در جهت توجه بیشتر به حقوق مردم و نظام گام بردارد.

 

سردار میرحیدری با اعلام اینکه از سال ۹۲ تا ۶ ماهه اول امسال نزدیک به ۹۳ درصد جرائم کارکنان نیروی انتظامی کاهش پیدا کرده است، گفت: در جلساتی که محضر رهبر معظم انقلاب شرفیاب می شویم تاکید مقام معظم رهبری این است که پلیس باید در تراز انقلاب اسلامی باشد و هر سال از حرکت در مسیری که انتخاب شده ابراز رضایت می کنند، اما تا نیل به هدف هنوز فاصله داریم.

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: اگر بتوانیم خود را با آداب اسلامی و فرهنگ نبوی تطبیق دهیم تفاوت شایانی نسبت به گذشته احساس می شود، اما هنوز نارسایی هایی وجود دارد. انتظار ما از دولت ها این است که در جهت تقویت پلیس و به روزرسانی تجهیزات به ما کمک کنند تا بهتر بتوانیم تکلیف خود را انجام دهیم.

 

وی با بیان اینکه محدودیت ها و مشکلات و کم توجهی های مسئولان اجرایی باعث شده نتوانیم حق و حقوق همکاران خود و خانواده های آنها را ادا کنیم، گفت: فرمانده انتظامی کشور با جدیت این موضوع را پیگیری می کند. همکاران ما با تمام وجود در دفاع از حقوق ملت شریف ایران تا پای جان ایستاده اند و امروز حتی دشمنان اذعان دارند که ایران یکی از کشورهای امن در دنیا است و اصفهان نیز نسبت به سایر استان‌ها شرایط بهتری دارد که با تقویت این تعاملات شرایط مطلوب تری پیش بینی کرده ایم.

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: باید ساز و کاری برای خبرنگار تخصصی طراحی کنیم تا هم نظرات رسانه ها اعمال شود و هم ما بتوانیم از این ظرفیت استفاده مطلوبی ببریم. اگر بتوانیم بیشتر به حوزه پیشگیری و ارتقا سطح آگاهی مردم نسبت به آسیب ها و تهدیدات بیندیشیم می توانیم شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم، درحالی که اگر هزینه‌ای تحمیل شود هنری نکرده ایم و جرم و جنایت اثر خودش را گذاشته است.

 

وی با تاکید بر اینکه ما اعتماد کامل به رسانه داریم، درباره حضور خبرنگاران در ماموریت های پلیس گفت: کوتاهی ها و کم توجهی های گذشته باعث بروز مشکلاتی شده است، دشمن هم از آن طرف حسابی کار کرده و امروز شاهد وفور سلاح بین مجرمان هستیم که از دغدغه‌ها و نگرانی های ما است. این موضوع باعث شده برای همراهی رسانه ها در ماموریت ها دغدغه داشته باشیم، اما طرح هایی داریم که می شود با حساب و کتاب خبرنگاران را همراه کرد.

 

وی در ادامه به بخشی از دستاوردهای فرماندهی انتظامی استان اصفهان در کشور اشاره و اظهار کرد: پلیس آگاهی اصفهان رتبه سوم، تشخیص هویت پلیس آگاهی رتبه اول، پلیس جنایی رتبه دوم و کشف سرقت رتبه سوم را بدست آورده است. همچنین پلیس فتا رتبه اول کشور، پلیس مبارزه با مواد مخدر رتبه اول در پیشگیری، رتبه چهارم در کشفیات و رتبه دوم دستگیری را بدست آورده است. پلیس پیشگیری اصفهان رتبه اول کشور، پلیس راهور در اشراف فرماندهی رتبه سوم کشور و پلیس راه نیز رتبه اول را کسب کرده است.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 726118 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟